دلار در آستانه ۱۷۰۰ تومان/تغییرات قیمت دلار بازهم لحظه‌ای شد

نرخ دلار در مرکز ارزفروشان تهران در حال حاضر به صورت لحظه‌ای درحال تغییر است و برخی صرافان نیز از نایاب شدن این نوع ارز خبر می‌دهند. در همین حال، برخی از دلالان در آخرین خرید و فروش‌های خود، دلار را 1695 تومان به متقاضیان می‌فروشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  از مهر و از بازار ارزفروشان تهران که مرکز آن در خیابان فردوسی و چهار راه استانبول است، : قیمت دلار هم اکنون به صورت لحظه ای تعیین می‌شود، صرافان لحظه‌ای به خریداران یک نرخ و در لحظه‌ای دیگر نرخ دیگری را اعلام می کنند.

بسیاری از صرافان هم از فروش دلار امتناع و به متقاضیان اعلام می کنند که دلار برای فروش نداریم، به نظر می رسد که دلار در بازار نایاب شده است.

سرگذشت خرید دلار

خبرنگار مهر که برای خرید دلار به یکی از صرافی ها به عنوان مشتری مراجعه کرده بود، با پیشنهاد قیمت 1640 تومان یعنی همان نرخ دلالی و واسطه گری مواجه شد، اما پس از چند ثانیه در پی تماس تلفنی که به صراف شد، به خبرنگار مهر گفت که دلاری برای فروش نداریم.

خبرنگار مهر به صراف اعتراض کرد، وی پاسخ داد نرخ دلار هم اکنون به 1680 رسیده است، اما باز هم مردد ماند و دوباره با تماس تلفنی دیگر خطاب به خبرنگار مهر گفت که هم اکنون نرخ دلار به 1695 تومان رسیده است و خبرنگار مهر هم با همین نرخ دلار را خریداری کرد.

افزایش لحظه ای قیمت دلار منجر به افزایش 55 تومانی قیمت دلار در نیم ساعت از 1640 تومان به 1695 تومان شده است. برخی از صرافان در گفتگو با مهر پیش بینی کردند که دلار 2000 تومان دور از دسترس نیست.

 

نوسانات بازار ارز حتی با تغییر معاون ارزی این بانک هم مهار نشد. در حال حاضر اکثر صرافی های میدان فردوسی از درج نرخ دلار بر روی تابلوهای خود امتناع می کنند و مشتریان را بلاتکلیف نگه داشته اند.

البته با توجه به اینکه نرخ صرافی ها با نرخ بازار آزاد تفاوتی نمی کند، مشتریان با توجه به اینکه قیمتها به صورت لحظه ای تعیین می شود، ناچار به تهیه ارز مورد نیاز خود را واسطه ها و سفته بازان می شوند.

فعالان بازار ارز یکی از عوامل مهم افزایش نرخ ارز را تحریک تقاضا و افزایش تقاضا برای خرید عنوان می کنند. افزایش نقدینگی سرگردان در بازار ارز باعث تشدید دلالی و ایجاد چنین وضعیتی شده است.

فعالانی که از فروش دلار امتناع می کنند، دلیل این کار را امکان افزایش مجدد قیمت عنوان می کنند و شرایط مذکور را ناشی از جو روانی می دانند که باعث می شود خریدار و فروشنده دچارسردرگمی شوند و واکنشهای لحظه ای از خود بروز دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  54