رکوردهای جدید:سکه ۶۱۴ هزار تومان و هردلار ۱۶۲۶ تومان/هر انس طلا ۱۵۷۰ دلار

سکه طرح جدید دربازار هنگام تهیه گزارش به بیش از 614 هزار تومان و طرح قدیم به 630 هزار تومان بالغ شد. همچنین هردلار از مرز 1626 تومان گذشت. هر انس طلا در بازارهای جهانی نیز از مرز 1570 دلار گذشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روز گزشته یه دلیل تعطیلی بازاهاجهانی چندان نوسانی نداشت اما سکه و دلار مسیر صعود در پیش گرفته و امروز نیز روند روز گذشته را کما بیش ادامه دادند. به نظر می رسد طی روزهای هفته جاری نیز روند افزایشی تداوم داشته باشد.

 طلا نیز که در 20 روز گذشته از روند صعودی که در گذشته دنبال می کرد فاصله گرفته   سیری نزولی داشت با تعطیلی سال نو به نوعی در کما فرو رود. البته طی 20 روز گذشته بهای طلا حتی به کمتر از میانگین 200 روزه خود رسید و شرایط ناامید کننده ای را برای طلا رقم زد.

اما سکه در ایران باز هم رکورد میزند و روندی مغایر بازار جهانی طی میکند.

آینده طلا

 سایت طلا به نقل از سایت گلد پرایس نوشت:در گفتگویی با آدام سارهان مدیریت اجرایی بخش سرمایه و دارایی سارهان می توان به این نتیجه رسید که در بازارهای جهانی به خصوص بازارهای اروپایی بحران حرف اول را می زند و موضوعی به نام افزایش نقدینگی اصلا وجود ندارد. به این دلیل بوده است که تمامی نگاه ها از صعودی به نزولی تبدیل شده است.

به اعتقاد سارهان طلا با پایین تر آمدن از میانگین 200 روزه خود ترس را در بازارهای جهانی نسبت به آینده این فلز ارزشمند تقویت کرده است.

این موضوع در حالی رخ داده است که با نمایانگر شدن سیر نزولی در نمودارهای تکنیکال، سرمایه داران به فروش حتی کمتر از بهای واقعی طلا راضی بشوند و دست به فروش ارزان طلا زدنند.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که طلا در سال 2011 در نهایت کار خود را با افزایش به پایان رسانده است. اما این افزایش در حالی رخ داده است که به نسبت 6 سپتامبر که بهای طلا حتی تا 1920 دلار هم بالا رفته بوده است، بهای طلا حتی 20 درصد کاهش داشته است.

این کاهش 20 درصدی می تواند بر بحرانی بودن شرایط بازارهای جهانی به صورت کامل صحه بگذارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  3