آرامش در بازار طلا و ارز در چند روز آینده / پیش بینی هفته های آتی

با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی طلا تا روز دوشنبه همچنین تعطیلی بازاهای جهانی تا روز سه شنبه و از سویی ثبت‌نام و تاکید بر تحویل دلار در روز سه شنبه هفته جاری، به احتمال زیاد قیمت طلا و دلار در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک هم اکنون قیمت سکه طرح قدیم در محدوده 625 هزار تومان و سکه طرح جدید در محدود 614 هزار تومان قرار دارد. همچنین قیمت دلار نیز حدود 1550 هزار تومان مبادله می شود. هر انس طلا نیز همانند روز گذشته 1567 دلار ثبت شده است. به نظر می رسد با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی قیمت ها چندان تغییر زیادی طی روزهای اینده نداشته باشد.

 

سکه تابع  دلار

در همین حال اسدی نیا نوشت:دیروز صبح قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار تهران از قیمت 600 هزار تومان آغاز شد ولی چندان نگذشت که قیمت به 604 هزار تومان رسید و همزمان با افزایش ناگهانی دلار در نیمه های روز، خود را به سرعت به 613 هزار تومان رساند و با سست شدن اندک دلار در پایان روز، سکه با قیمت 611 هزار تومان کار خود را پایان داد. به گزارش بینا، امروز که بازارهای جهانی تعطیل هستند، قیمت سکه از قیمت دلار پیروی خواهد کرد و اگر دلار دوباره به سمت 1600 تومان حرکت کند، سکه توان رسیدن به 615 هزارتومان را خواهد داشت. بنابراین علاقمندان به سکه، امروز متمرکز باشند بر قیمت دلار.

در مورد قراردادهای آتی سکه نیز در چند روز گذشته بارها گفته ام که قیمت 670 هزارتومان برای قراردادهای اردیبهشت و 700 هزارتومان برای تیرماه ارزشمند هستند و این قیمتها تا 20 هزارتومان توان بالا رفتن دارند و دیدیم که در چند روز گذشته این 20 هزارتومان عدد اشتباهی نبوده و فعلا سقف این 2 قرار داد است. در مجموع احتمالا امروز نیز بازار سکه و دلار فیزیکال در بازار سنتی و بازار آتی سکه تمایل به مثبت بودن دارند، هرچند این احتمال قطعی نیست و با دخالت بانک مرکزی ممکن است کاملا برعکس شود.

طلا در هفته های اتی

به نظر می رسد   مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، سیاست‌های بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی، نحوه اقدام اتحادیه اروپا در مقابله با بحران به وجود آمده در کشورهای این منطقه، سیاست‌های تورم‌زدایی چین و نیز احتمال ترکیدن حباب قیمتی مسکن در این کشور، فستیوال‌های کشور چین و هند، نرخ بهره بانکی فدرال رزرو آمریکا و گزارش اداره کار آمریکا، بروز بلایای طبیعی، بهای نفت در بازارهای جهانی و همچنین بروز تنش‌های سیاسی در کشورهای جهان و منطقه خواهد بود.

بر این اساس  در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که طلا ممکن است وارد سیکلی، نزولی شده باشد؛ ولی کماکان روند بلندمدت آن صعودی است. در همین حال چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود طلا در این هفته روندی نزولی داشته باشد؛ اگرچه که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود و شواهد موجود در تکنیکال نیز از این پیش‌بینی حمایت می‌کند.

در همین حال با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته و از سویی نوسانات دلار در بازار داخلی، روز شنبه قیمت سکه در بازار آتی، نوسان اندکی را شاهد بود. این در شرایطی است که براساس گفته معامله‌گران، با تعطیلی بازارهای جهانی تا روز سه شنبه (بازارهای جهانی طلا روز دوشنبه تعطیل است) و از سویی ثبت‌نام و تاکید بر تحویل دلار در روز سه شنبه هفته جاری، به احتمال زیاد سقف قیمتی در روزهای آینده تغییر زیادی نمی‌کند و ممکن است روند هفته گذشته در هفته جاری نیز ادامه پیدا کند. در دادوستدهای دیروز بازار آتی سکه دی‌ماه در محدوده 606 تا 614 هزار تومان قرار گرفت. سکه اسفندماه در فاصله قیمتی 644 تا 649 هزار تومان ثبت شد. سکه اردیبهشت‌ماه در محدوده 675 تا 680 هزار مورد معامله قرار گرفت. سکه تیرماه نیز در محدوده 705 تا 716 هزار تومان قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. هادي كشايي اراني می گوید

    به نظر من اكر در اين سايت قيمت به روز و الاين باشه خيلي خوبه با تشكر

ارسال یک پاسخ

71  ⁄    =  71