زرین‌پال دایره فعالیت‌هایش را گسترش خواهد داد

چند روز پیش خبری در کانال زرین‌پال منتشر شد که با توجه به اعمال محدودیت توسط بانک مرکزی، امکان ثبت تراکنش بیش از ۳ میلیون تومان در هر روز برای زرین‌کارت مقدور نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مصطفی امیری، بنیان‌گذار و مدیرعامل زرین‌پال در رابطه با محدودیت سقف ۳ میلیون تومانی برای زرین‌کارت توضیح می‌دهد: «این محدودیت جدیدی است که روی سرویس زرین کارت گذاشته‌ایم. این محدودیت، مورد خاصی نیست ما سرویسی داشتیم به نام زرین کارت که پذیرنده‌ها می‌توانستند توسط آن برای عملیات تسویه حساب بدون محدودیت رقم استفاده کنند. الان با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد، به خصوص در رابطه با قوانین مرتبط با پولشویی، ترجیح دادیم خودمان سقف این عملیات را به سه میلیون تومان کاهش دهیم.»

او ادامه می‌دهد: «از ابتدا منطق در این بوده است که زرین‌کارت برای پذیرنده‌های خرد و متوسط استفاده ‌شود و برای کسب‌وکارهایی که بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان گردش مالی در ماه دارند، منطقی وجود ندارد که بخواهند از زرین‌کارت استفاده کنند. ما مکانیسم‌های دیگری را برای تسهیل تسویه حساب این گروه از کسب‌وکارها که پذیرنده‌های بزرگتر ما به حساب می‌آیند، معرفی کرده‌ایم.»
اعطای مجوز از طرف اتحادیه به مشتریان پرداخت‌یارها شدنی نیست

هم‌بنیان‌گذار زرین‌پال در رابطه با موضوع دریافت مجوز مشتریان پرداخت‌یارها از اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی هم گفت: «دوستان دادستانی دوست دارند که چنین مصوبه‌ای وجود داشته باشد و در مصوبه بانک مرکزی چنین بندی وجود ندارد. وزارت کار هم مشخصاً نظر رسمی خود در این مسئله را منتشر کرده است و به هیچ عنوان چنین موردی مطالبه وزارت کار نبوده است. متاسفانه افرادی از داخل کسب‌وکارهای اینترنتی و به قول آقای الفت‌نسب از داخل خانواده سعی می‌کنند که این مسئله را عملی کنند.»

در مورد سؤالی مبنی بر مشخص بودن علت چنین اقدامی از طرف افرادی از کسب‌وکارهای اینترنتی، امیری پاسخ می‌دهد: «هنوز علت این اقدام خیلی شفاف نیست که بتوانیم در مورد آن صحبت کنیم؛ بعد از مدتی که زمینه‌ها شفاف‌تر شود در مورد آن دقیق‌تر صحبت خواهیم کرد. موردی که واضح است این است که مشخصاً این ماجرا از داخل مجموعه کسب‌وکارهای اینترنتی شروع شده است.» او می‌گوید که همچنان در حال انجام مذاکرات در رابطه با این مسئله هستند و هنوز نتیجه قطعی در این رابطه حاصل نشده است.

مدیرعامل زرین‌پال در ادامه اشاره می‌کند: «در صحبت‌هایی که چند روز پیش با آقای الفت‌نسب داشتیم معتقد بودند که نمی‌توان مکانیزمی برای اعطای مجوز به چنین حجم کاربر خرد درنظر گرفت و این کار قابل انجام نیست. احتمالاً به صورت دیگری تعامل خواهیم کرد که بتوانیم نگرانی‌های نهاد مادر را هم حل کنیم، چون واقعیت این است که هیچ‌کس امروز نمی‌تواند این حجم از کاربر را در فاصله کوتاه و با سرعت خیلی زیاد بررسی و ارزیابی کند.»

زرین‌پال دایره فعالیت‌هایش را گسترش خواهد داد

امیری همچنین خبر داد که در الکامپ ۹۷ از یک سری محصولات و خدمات جدید رونمایی خواهند کرد. «کمپینی به نام قهرمان کسب‌وکار خودت باش را استارت زدیم. هدف ما از برگزاری این کمپین این است که بتوانیم کسب‌وکارهای خرد و متوسط را کمک کنیم که به قهرمان‌های کسب‌وکار تبدیل شوند.»

او در ادامه می‌گوید: «ما تجربه چنین همکاری با مجموعه‌های دیگری که هنوز بزرگ نشده بودند را داشته‌ایم. در حقیقت ۴ سال قبل که ما با سینماتیکت شروع به کار کردیم و خدمات درگاه پرداخت را ارائه دادیم، مجموعه سینماتیکت به این حجم از تراکنش‌ها نرسیده بود. مجموعه‌های دیگری هم بودند که چنین تجربه‌ای را در کنار آنها داشتیم و توانستیم در کنار آنها سرویس‌های ارزش افزوده ایجاد کنیم.»

امیری ادامه می‌دهد که حالا تصمیم گرفته‌اند دایره شمول زرین‌پال را گسترش دهند و در کنار کسب‌وکارهای بیشتری حضور داشته باشند و به این صورت سهم بیشتری را در رشد واقعی کسب‌وکارهای این‌چنینی در کشور را داشته باشند.

 

منبع: شنبه پرس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  66  =  68