لایت کوین مالک حدود ۱۰ درصد از سهام یک بانک آلمانی شد

بنیاد غیرانتفاعی لایت کوین، که خالق و حامی رسمی ارز دیجیتال لایت کوین است، مالک نزدیک به ۱۰ درصد از سهام یکی از بانک‌های بزرگ آلمانی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس اعلام رسمی، این حرکت در پی توافق لایت کوین با شرکت پرداخت توکن پی (TokenPay) صورت گرفته است.

شرکت توکن‌پی مالکیت ۹٫۹ درصد از سهام خود در بانک WEG آلمان را به بنیاد لایت کوین بخشیده و در عوض لایت کوین متعهد به همکاری و کمک‌های فنی در پیشبرد برنامه‌های بانک و شرکت توکن‌پی برای استفاده از ارزهای دیجیتال و توسعه پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین شده است.

چارلی لی، خالق لایت کوین، در این خصوص گفت: من به دنبال ادغام لایت کوین و بانک WEG و تمام خدماتش هستم تا برای همه خرید و استفاده از لایت کوین را آسان کنم.

توکن‌پی در ماه می ۹٫۹ درصد از سهام بانک WEG را به مقداری نامعلوم خریداری کرده و در مرحله بعد ۹٫۹ درصد دیگر هم به‌دست آورده است. این شرکت در صورت دریافت مجوز از رگلاتورهای آلمان قصد دارد تا برای خرید بقیه سهام این بانک نیز اقدام کند.

براساس یکی از اطلاعیه‌های شرکت توکن‌پی، سرمایه خرید این سهام از فروش توکن‌های این شرکت در دسامبر ۲۰۱۷ به‌دست آمده است.

در سال ۲۰۱۵، توکن‌پی، شبکه مبتنی بر بلاک چین و توکن مخصوص آن (TPAY) را با هدف تسهیل تراکنش‌های کریپتو – فیات، توسعه داد.

مدیرعامل بانک WEG آلمان، ماتیس فون هاف، اذعان داشت که این معامله برای این بانک که یک نهاد محافظه کار به شما می‌رود، خیلی غیرمنتظره نبود و به دلیل آینده ارزهای دیجیتال منعقد شد:

ما به طور کامل و به سختی تمام جوانب کار بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در آینده بانکداری روی آوردن به چنین فناوری‌هایی اجتناب ناپذیر است.

 

منبع: ارز دیجیتال 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =