افت طلا به ۱۵۸۵ دلار در هر انس/امید کمرنگ به صعود طلا

امروز در زمان تهیه گزارش قیمت طلا روی 1585 در هر انس مبادله شد روز گذشته نیز کف قیمت طلا 1580 دلار بود که این کاهش تا 1585 دلار بیشتر ادامه نیافت و در حال حاضر طلا بین 1585 و 1590 در حال معامله است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک طلا در روز چهارشنبه به علت افزایش بهای دلار و افزایش قدرت بازارهای سهام به نظر می رسد که با افزایش بیشتری رو به رو شود.
به گزارش سایت طلا ب از سایت fxempire سیر صعودی برای طلا در روز چهارشنبه پیشبینی نشده است و همگان به انتظار کاهش بیشتر این فلز ارزشمند می باشند.

از مهمترین دلایل هم می توان به رشد اقتصاد آمریکا با رسیدن خبرهای مثبت از شاخص های مهم اقتصادی این کشور می توان یاد کرد و اینکه این موضوع افزایش بهای دلار را به دنبال داشته است.از دلایل دیگر هم می توان به افزایش بحران اقتصادی در اروپا با افزایش اوراق قرضه ایتالیا نامید که نگرانی سرمایه گذاران را بیشتر کرده است.

به اعتقاد کارشناسان پائین ترین سطحی که برای طلا در این شرایط در نظر گرفته شده است 1500 دلار در هر اونس می باشد و اینکه طلا بین 1500 تا 1600 دلار از محدوده حمایتی بالایی برخوردار است.

تنها یک موضوع است که امید را در میان سرمایه گذاران زنده نگاه داشته است و آن هم چاپ اسکناس از سوی بانک مرکزی اروپا است.اگر این طرح صورت پذیرد احتمال افزایش بهای طلا بالا خواهد رفت.

تحلیل اسدی نیا

در تحلیل دیروز گفته شد که کف قیمت طلا 1580 دلار است که این کاهش تا 1585 دلار بیشتر ادامه نیافت و در حال حاضر طلا بین 1585 و 1590 در حال معامله می باشد.  بازار جهانی بسیار کم حجم بوده و بازیگران اصلی همچنان غایبند. در چنین بازار کسل کننده ای تا بعد از تعطیلات سال نوی میلادی در هفته آینده فقط باید نظاره گر بود.

اخبار مهم:
1- تغییری در میزان ذخایر صندوق طلای اسپایدر انجام نگرفته است.
2-آمار اعتماد مصرف کننده امریکا 64.5 اعلام شد که پیشبینیها روی 55.2 بود. این یعنی آمار عالی برای اقتصاد کشور امریکا.
3- فردا احتمالا حراج اوراق قرضه ایتالیا انجام خواهد گرفت که همه نگاهها به این فروش و نرخ بهره آن است. زیرا نشانه دیگری از وخامت اقتصاد اروپا خود نمایی خواهد نمود.
4- آمار واردات طلای هند در ماه نوامبر امسال نسبت به ماه نوامبر سال گذشته نشان از کاهش 75٪ در واردات طلای هند در ماه نوامبر دارد.
5- سهام آقای پالسون در صندوق طلای اسپایدر از 14درصد  ابتدای سال 2011 به 3.4درصد در انتهای سال 2011 رسیده است.
آقای گابریل یکی از تکنیکالیستهای بازار طلا اعتقاد دارد طلا ممکن است به زیر 1500 دلار کاهش یابد و پس از چند هفته اصلاح، تثبیت شده و موجهای افزایش قیمت در طلا آغاز شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  8