بانک الکترونیک پیشگامان سال آینده آغاز به کار می کند/ تعدیل نیرو در بانک آرین

مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان کویر یزد از راه اندازی نخستین بانک الکترونیک ایران در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک امیرحسین حاتمی نسب افزود: با دریافت مجوزهای لازم در سال آینده،  نخستین بانک الکترونیک در ایران با عنوان بانک پیشگامان آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: مجموعه گروه تعاونی پیشگامان از سال 75 در قالب تعاونی و با اخذ نخستین ICP کشور کارش را در ایران شروع کرده است امروز شانزدهمین سال ورود ما در واحد پیشگامان است.

حاتمی نسب تاکید کرد: این واحد متشکل از 26 شرکت فعال در حوزه IT در حال کار است و بالغ بر 350 نفر پرسنل مستقیم در کل کشور دارد.

بر اساس این گزارش، پیش از این بانک آرین به عنوان نخستین بانک الکترونیک کشور مجوزهای اولیه تاسیس را از بانک مرکزی دریافت کرده ولی هنوز موفق به دریافت مجوز فعالیت نشده است.
 

بنابراین گزارش البته بانکهایی چون آرین با وجود پذیره نویسی همچنان در رویای دریافت مجوز از بانک مرکزی به سر میبرند. به نظر می رسد تا سال آینده بانک مرکزی به نقطه ای برسید که به این دسته  بانکها مجوز فعالیت بدهد.

تعلل بانک مرکزی در ارائه مجوز فعالیت به بانک در حال تاسیس آرین باعث شد تا این بانک الکترونیکی به ناچار بخشی از نیروهای خود را تعدیل کند. این بانک تقریبا همه زیرساخت های لازم برای شروع فعالیت را ایجاد کرده است و حتی با برگزاری دوره های آموزشی پرسنل مورد نیاز را نیز جذب کرد اما به خاطر طولانی شدن پروسه دریافت مجوز فعالیت مجبور شد برای کاهش هزینه ها بخشی از این نیروها را تعدیل کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =