کشف ۲۰۰ شمش طلا در سلیمانیه عراق پیش از ورود به ایران

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از ردگیری شبکه‌ای خبر داد که قصد داشتند ۲۰۰ شمش طلای عیارپایین را در قالب سکه‌های تقلبی و مصنوعات طلا وارد بازار ایران کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی اکبر پوراحمدنژاد با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی شمش طلای عیارپایین در روزهای اخیر اظهار کرد: به‌دنبال التهاب اخیر بازار به‌خصوص در حوزه طلا و همچنین هجوم تعداد زیادی از افراد غیرحرفه‌ای برای ورود به این بازار و خرید سکه، تعداد قابل توجهی شمش قاچاق عیارپایین که قرار بود برای ضرب سکه‌های تقلبی و یا مصنوعات طلا استفاده شود شناسایی و ضبط شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: در روزهای اخیر و پس از به دست آمدن سرنخ‌هایی از فعالیت تعدادی از قاچاقچیان طلا، موضوع در دستور کار دستگاه‌های انتظامی و امنیتی قرار گرفت و همکاران ما موفق شدند 20 شمش طلا را که عیار بسیارپایینی داشتند در یکی از استان‌های غربی کشف و ضبط کنند.

پوراحمدنژاد اضافه کرد: همچنین در ردیابی اطلاعاتی بعدی سرنخی از فعالیت اعضای این باند در یکی از استان‌های کشور عراق به دست آمد و با همکاری مشترک ایران و عراق در عملیاتی هماهنگی 200 شمش طلا در سلیمانیه عراق کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: این شمش‌های طلا که حاوی شمش‌های پلاتین و طلای زرد با عیار بسیار پایین بودند قرار بود در وضعیت کنونی بازار طلای کشورمان به‌صورت سکه‌های طلا یا مصنوعات ضرب شده و وارد کشور شوند و در صورت ورود این حجم بالای سکه‌های تقلبی و مصنوعات طلای عیارپایین می‌توانست مشکلات بسیاری را برای کسانی که هر سکه‌ای را در قالب سکه واقعی می‌دانند ایجاد کنند.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =