تشکیل ۶۰ پرونده ارزی در دادستانی در سه ماه اخیر

دادستان تهران گفت: در دو سه ماه اخیر ۶۰ پرونده مرتبط با ارز در دادستانی تشکیل شده است که ۱۳ نفر به دادگاه معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عباس جعفری دولت آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا درخصوص تخلفات بازار ارز ، سکه و خودرو پرونده ای به دادستانی ارسال شده است، افزود: به لحاظ قانونی تعزیرات و دادستانی دو مرجع صالحه در مسئله ارز هستند و براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دادستانی در جرائم سازمان یافته ورود می کند که پرونده های زیادی به ما ارجاع شده و به دادگاه رفته و تعدادی پرونده های خرد هم به تعزیرات ارسال شده است.

وی گفت: پرونده های قاچاق ارز از دادسرای جرائم پولی و بانکی به دادستانی ارجاع شده است که برخی رقم قابل توجهی دارد و در یک پرونده که از سال ۹۵ در جریان است برای ۱۵ نفر کیفرخواست داده شده که به دادگاه رفته است.

وی گفت: در دو تا سه ما اخیر هم ۶۰ پرونده در این خصوص به دادستانی ارسال شده است.

دادستان تهران گفت: در رسیدگی به این پرونده ها که بسیار تخصصی است نظر بانک مرکزی نیز لحاظ می شود.

وی گفت: دادسرای جرائم پولی بانکی برای مقابله تهدیدات ناشی از قاچاق ارز، سکه و جعل اسکناس تشکیل شده است و براساس قانون مربوط به اخلال گران اقتصادی اگر افرادی با هدف مقابله با نظام و ضربه زدن به نظام اقدام کنند، حتی حکم اعدام هم برای آن ها مدنظر قرار می گیرد.

 در میان دستگیرشدگان اخلالگران بازار حرکت سازمان یافته ای کشف نکردیم

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در تحقیقات از دستگیرشدگان اخلالگران بازار تهران به این نتیجه رسیدیم که جزو بازاریان نبودند اما اینکه این اقدام آنها سازمان یافته باشد هنوز کشف نکرده ایم.

عباس جعفری دولت آبادی افزود: آمریکایی ها تلاش دارند پس از خروج از برجام نشان دهند که در ایران ناآرامی و نارضایتی وجود دارد اما آنها بدانند که نمی توانند مسائل کوچک را بزرگ کنند و مردم ما بسیار هوشیارند.

وی گفت : پلیس همه محرکان اصلی اخلالگری های اخیر در بازار تهران را شناسایی و دستگیر کرده است و برای ما اثبات شد که دستگیرشدگان جزو بازاریان و اصناف نبودند.

دادستان تهران گفت: به طور قطع دستگیر شدگان تا محاکمه نشوند آزاد نخواهند شد و سیاست دادستانی برخورد قاطع با عوامل ناامنی در حوزه های اجتماعی و اقتصادی است.

جعفری دولت آبادی گفت: ما قطعا با اشرار و مزاحمان نوامیس و اصناف برخورد قاطع کردیم و خوشبختانه در اتفاقات اخیر بازار تهران بازاریان اجابت نکردند و به کار خود بازگشتند.

دادستان تهران گفت: مردم ایران در مقابل سختی ها مقاومت می کنند و سیاست کشور حمایت از مردم ، مقابله با آمریکا و ایستادگی در مقابل ناامنی ها در حوزه های مختلف است.

جعفری دولت آبادی  خطاب به خانواده دستگیرشدگان هم گفت: اینها بدانند که دستگیرشدگان تا محاکمه نشوند آزاد نخواهند شد و باید خانواده ها مراقب باشند که فرزندانشان در این گونه آشوب ها شرکت نکنند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دستگیر شدگان به صورت سازمان یافته بودند و یا از جایی خط می گرفتند؟ افزود: در تحقیقات دادستانی تاکنون مدرکی دال برسازمان یافته بودن این افراد هنوز به دست نیامده است، اما تحقیقات از آنها ادامه دارد.

 

منبع: ایبنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  3  =