پایان سقوط قیمت بیت کوین تا کجاست؟

رکورد پایین ترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸، امروز با کاهش شدید قیمت به زیر ۶,۰۰۰ دلار شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، روز گذشته قیمت بیت کوین به زیر ۶,۰۰۰ دلار کاهش یافت و امروز (سوم تیر)، این ارز دیجیتال پس از رسیدن به زیر ۵,۹۰۰ دلار رکورد تازه ای از سقوط در سال ۲۰۱۸ را به ثبت رساند.

در ماه فوریه سال ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین کاهش چشم گیری داشت و ارزش آن از حدود ۸,۰۰۰ دلار به نزدیکی های مرز ۶,۰۰۰ دلار کاهش یافت. با این وجود امروز( ۲۴ ژوئن) افت قیمت ارز دیجیتال به سطوح پایین تر از ۶,۰۰۰ دلار ادامه یافت و برای اولین بار به قیمت ماه نوامبر ۲۰۱۷ رسید.

روند نزولی قیمت ارز دیجیتال تقریبا با کاهش قیمتی که در سال ۲۰۱۴ شاهد بودیم مشابه است. به طور دقیق سقوط پیش آمده برای بیت کوین در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸، تفاوت چندانی ندارند در سال ۲۰۱۴ هم مشابه امسال، قیمت بیت کوین در بالاترین حد خود با ۸۰ درصد اصلاح قیمت یا همان سقوط مواجه شده بود. با توجه به این نکته می‌توان علت کلی این سقوط را هم ترکیدن حباب سرمایه گذاری خرده دانست.

از ۲۹ می تا ۱۰ ژوئن، طی ۱۲ روز شاهد بازگشت و ثبات در قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بازار بودیم. اما در ۱۱ ژوئن قیمت بیت کوین ناگهان از ۷,۷۰۰ دلار به ۶,۶۷۰ دلار کاهش پیدا کرد و این آغازی بر سقوط آزاد پادشاه ارزهای دیجیتال تا سطوح ۵,۰۰۰ دلار بود.

این روند کاهشی با سناریوی شده در اواخر ماه می که توسط محقق و سرمایه گذار مطرح ارزهای دیجیتال، «ویلی وو»، ارائه شده بود، تطابق زیادی دارد. در این سناریو به سقوط بیت کوین به ۵,۵۰۰ دلار به علت بی ثباتی شدید در بازار ارزهای دیجیتال و حجم معاملات کم روزانه در بیت کوین،‌ اشاره شده بود.

در حال حاضر برخی از معامله گران، کف قیمتی بیت کوین را در نزدیکی ۵,۰۰۰ دلار می‌بینند و برخی دیگر معقتدند که به زیر ۵,۰۰۰ دلار خواهد رسید. اما به هرحال تازمانی که ریکاوری میان مدت برای بیت کوین وجود داشته باشد و شاهد نشانه‌های منفی تاثیرگذار دیگری نباشیم، کاهش قیمت این ارز دیجیتال به زیر ۵,۰۰۰ دلار بعید به نظر می‌رسد.

علاوه بر آن، افت قیمت بیت کوین از رکورد ۲۰ هزار دلاری خود به محدوده قیمتی ۵,۰۰۰ دلار نشان دهنده یک کاهش بیش از ۷۵ درصدی در قیمت این ارز دیجیتال است. در صورتی که این سیر نزولی ادامه پیدا کند، شرایط اصلاح قیمتی بیت کوین بدتر از اصلاحات سال ۲۰۱۴ خواهد شد
با توجه به رقابت و تقاضای بازار ارزهای دیجیتال در میان سرمایه گذاران عمومی احتمال اینکه بیت کوین در زیر ۵,۰۰۰ دلار معامله شود، بسیار کم است.

در میان سرمایه گذاران بازارهای عمومی، خصوصا سرمایه گذاران وال استریت، کالایی که در کوتاه مدت کاهش قیمت ۷۰ تا ۸۰ درصدی داشته باشد، فرصتی مناسب را برای سرمایه گذاران بلند مدت فراهم کرده است، زیرا آن‌ها خواهند توانست در ۱۲ الی ۲۴ ماه آینده به سود چشمگیری دست یابند. بیت کوین از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ یک سری اصلاحات جزئی به خود دیده و پس از آن‌ها اغلب به یک رشد قیمت خیره کننده چند صد درصدی رسیده است.

 

منبع: ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  18