خدمات جدید مسترکارت در جهت پیشبرد تحولات بانکداری باز

طی چند روز گذشته، مستر کارت(Mastercard) با ارائه‌ی گزارشی در وب‌سایت پی‌منت کاردز اند موبایل(payments cards and mobile) به خدمات جدید خود اشاره کرد که از تحولات بانکداری باز پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  با این خبر فوق‌العاده و سایراتفاقاتی که در صنعت مالی به وقوع می‌پیوندند، ذی‌نفعان قادر خواهند بود از مزایای قوانین جدید پی‌اس‌دی۲(PSD2) که اعتماد، امنیت و شفافیت ارکان اصلی آن است، بهره بگیرند.

در حالت معمولی، تنها بانک‌ها و مشتریان به اطلاعات حساب‌ها دسترسی دارند، اما با بانکداری باز، موسسات ثالث نیز به داده‌های مشتریان دسترسی خواهند داشت.

این موضوع نه تنها اشخاص ثالث و بانک‌ها را برای ارائه‌ی محصولات و خدمات پیشرفته توانمند خواهد ساخت، بلکه به آن‌ها اجازه می‌دهد به جزئیات پرداخت یک کسب‌وکار یا یک شخص نیز دسترسی داشته باشند.

تحولات اخیری که در صنعت مالی رخ می‌دهد نشان داده که این تحولات پتانسیل کافی برای تغییر چگونگی ارتباط بین مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها با خدمات مالی را دارند. مجموعه خدمات جدید مسترکارت چالش‌های اصلی صنعت را که مانع از توسعه‌ی بانکداری باز بودند، تحت پوشش قرار می‌دهد.

خدمات جدید مسترکارت

آن‌ها از یک دایرکتوری استفاده می‌کنند  که حاوی فهرست شرکت‌های شخص ثالث اروپایی است. این دایرکتوری به بانک‌ها کمک می‌کند تا از قانونی بودن دسترسی درخواست کننده به اطلاعات حساب مشتریان مطمئن شوند.

خدمات جدید مسترکارت همچنین شامل یک سرویس نظارتی بسیار پیچیده و سطح بالا جهت نظارت بر تقلب‌ها است که بانک‌ها را قادر می‌سازد تا  ریسک‌های مربوط به ارائه اطلاعات برای شخص ثالث را هر چه بهتر بررسی کند. هم‌چنین آن‌ها دارای مکانیزمی از قوانین و بسترهای ارتباطی هستند که قادر به کنترل تضادها در صنعت کارت‌های پرداخت امروزی است.

این خدمات دارای یک مرکز ارتباطی است که به اشخاص ثالث کمک می‌کند تا ارتباطی ساده و سریع‌تر با بانک‌ها برقرار کنند. این خدمات در کنار هم باعث جلب اعتماد مصرف‌کنندگان، بانک‌ها، خرده‌فروشان و اشخاص ثالث گردیده و منجر به ساده‌سازی و بهینه‌سازی تعاملات آن‌ها می‌گردد که در نهایت یک اکوسیستم بانکداری باز ایجاد خواهد شد.

جیسون لین(Jason Lane) معاون اجرایی، توسعه بازار اروپا می‌گوید: «ما معتقدیم که خدمات جدید مسترکارت موانع مهمی را برای ایجاد یک اکوسیستم بانکی فعال و موفق از میان خواهند برد.»

همچنین «ما مطلع هستیم که چالش‌های زیادی در مورد اعتماد در هر دو طرف وجود دارد، بنگاه‌ها و اشخاص ثالث باید بتوانند به اطلاعات و زیرساخت‌های که به‌صورت کنترل شده توسط بانک‌ها ارائه می‌شوند دسترسی داشته باشند و در عین حال بانک‌ها باید مطمئن شوند که درخواست دسترسی به حساب کاربردی از طرف اشخاص ثالث قانونی است.»

او اضافه کرد: «ما می‌خواهیم با راه‌حل‌های خود به بانک‌ها و اشخاص ثالث اطمینان خاطر دهیم تا آن‌ها بتوانند زمان و تلاش خود را در جهت ایجاد تجارب جدید و با ارزش کاربردی متمرکز کنند. چالش ایجاد اعتماد تنها موضوع مربوطه نیست؛ بهبود تجربه‌ی کاربری در محیط بانکداری باز مسئله‌ی بعدی است و باید به آن‌ها توجه کافی صورت گیرد.»

 

منبع: راه پرداخت 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  15