خبرخوش رادان برای مشمولان غایب

سردار رادان با بیان اینکه پلیس دو وظیفه ایجاد امنیت و ارائه خدمات دارد، گفت: چنانچه پلیس بخواهد به روش سنتی ارائه خدمات خود را پیگیری کند به طور حتم مخاطبان خود را که همان گیرندگان خدمات هستند از دست خواهد داد.

جانشین نیروی انتظامی از بخشش سه ماه اضافه خدمت مشمولان غایب تا تیر 91 خبرداد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ رادان در حاشیه طرح تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت و معافیت با اشاره به قانون جدید نظام وظیفه عمومی، خبر خوشی برای مشمولان غایبی که سه ماه اضافه خدمت دارند، داد و گفت: این افراد تا تیر سال آینده فرصت دارند تا برای اعزام به خدمت مراجعه کنند و اضافه خدمت آنان در این مدت بخشیده می شود.

سردار رادان افزود: در این قانون سن مشمولیت از سال به ماه تبدیل شده است و در صورت غیبت علاوه بر سه تا شش ماه اضافه خدمت برای غایبان به مراجع قضایی نیز معرفی می شوند.

وی همچنین گفت: کارت های پایان خدمت و معافیت افراد کمتر از 50 سال به کارت های هوشمند تبدیل خواهد شد و از فردا این طرح ظرف دو سال اجرا خواهد شد.

سردار رادان با بیان اینکه انجام امور نظام وظیفه عمومی فقط از طریق پلیس بعلاوه 10 امکانپذیر است ،‌افزود: کارت پایان خدمت و معافیت ظرف مدت 12 روز به نشانی متقاضیان ارسال می شود.

جانشین ناجا درباره خرید خدمت سربازی برای ایرانیان خارج از کشور گفت: کسانی که تا پایان سال 82 خارج از ایران متولد شده اند می توانند از این امکان بهره مند شوند اما در زمینه خرید خدمت در داخل کشور هیچ اقدامی در دستور کار نیست.

جانشین ناجا در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه برخی مبارزه با قاچاق حیوانات وحشی و برقراری امنیت شهر در این زمینه را وظیفه پلیس می دانند، افزود: مسئله فروش و جابجایی غیرقانونی حیوانات وحشی در حوزه مسئولیت پلیس نیست.

سردار رادان گفت:  اگر سازمان ها وظایف انجام نداده را به ما گوشزد کنند تا از مردم عذرخواهی کنیم استقبال می کنیم.

وی افزود: آنچه در رسانه ها مطرح شد اینست که روند پرورش، فروش و جابجایی این حیوانات وحشی به صورت غیرقانونی صورت گرفت و هیچ کدام در حوزه مسئولیت پلیس نیست.
سردار رادان گفت: هر کس به جای سلب مسئولیت باید درپی از بین بردن کوتاهی های خود باشد و از مردم عذرخواهی کند نه اینکه تقصیر خود را به دوش نیروی انتظامی بیاندازد.

دشمنان از تحمیل جنگ نرم به ایران نیز سخت پشیمان می شوند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت : دشمن در آینده نزدیک از تحمیل جنگ نرم همانند جنگ تحمیلی هشت ساله به کشورمان سخت پشیمان خواهد شد.

سردار سرتیپ رادان در مراسم طرح تعویض کارت های پایان خدمت و معافیت قدیمی با کارت های هوشمند افزود: بعد از هشت سال دفاع مقدس عاملان اصلی بروز این جنگ اعتراف کردند که اشتباه بزرگی مرتکب شدند زیرا ایرانیان که قبلا توانایی ساخت یک نارنجک دستی را هم نداشتند اکنون موشک های قاره پیما می سازند.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد انقلاب اسلامی ایران را ناکارآمد نشان دهد؛ گفت : آنان در جنگ سخت نتوانستند به این هدف برسند و به جنگ نرم روی آورده اند اما مطمئن باشند که از این کار خود نیز پشیمان خواهند شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: در دوران جنگ سخت و حتی نرم که از چند سال پیش علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است سربازان به عنوان نخستین عنصر در برابر آنان قرار دارند و رسیدگی به وضع سربازان امری ضروری و مهم است.

سردار رادان با بیان اینکه پلیس دو وظیفه ایجاد امنیت و ارائه خدمات دارد، گفت: چنانچه پلیس بخواهد به روش سنتی ارائه خدمات خود را پیگیری کند به طور حتم مخاطبان خود را که همان گیرندگان خدمات هستند از دست خواهد داد.

جانشین ناجا افزود:  استفاده از فن آوری های جدید و اطلاعاتی اولویت کار نیروی انتظامی است که در سازمان نظام وظیفه عمومی نیز در این زمینه کارهای بزرگی انجام شده است.
سردار رادان با اشاره به جعل کارت پایان خدمت و معافیت گفت: جاعلان دیگر به پایان راه رسیده اند.

جانشین ناجا یکی از مزایای کارت هوشمند پایان خدمت و معافیت را خط پایان جعل و تخلف دانست و افزود: برای اینکه زودتر به این هدف دست یابیم باید هر چه سریعتر کارت های پایان خدمت و معافیت قدیمی را با هوشمند تعویض کنیم.

وی از مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی که مدت اجرای طرح کارت هوشمند را سه سال اعلام کرده بودند خواست این کار ظرف مدت دو سال انجام شود.

سردار رادان همچنین راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی سرباز را برای آشنایی با محیط های جدید سربازی حق جوانان و خانواده هایشان دانست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  7  =