ال‌ جی اولین پلتفرم دولتی بلاک چین کره جنوبی را راه‌اندازی می‌کند

ال جی سی‌ان‌اس (LG CNS) که زیرمجموعه فناوری اطلاعات شرکت ال جی به شمار می‌رود توسط شرکت نشر اسکناس دولت کره حنوبی برای راه‌اندازی پلتفرم بلاک چین بخش دولتی انتخاب شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  این پلتفرم زمینه خدماتی نظیر انتشار توکن‌ برای شهروندان این کشور را فراهم می‌سازد. ال جی توانست در مناقصه دولتی برنده شده و امتیاز راه‌اندازی این پلتفرم را به دست آورد.

شرکت عامل انتشار پول، امنیت چاپ و کارت شناسایی کره جنوبی موسوم به KOMSCO یک واحد دولتی است که فعالتش به چاپ و نشر اسکناس، سکه، تمبر، گذرنامه و سایر اسناد حکومتی اختصاص دارد. این شرکت به دنبال ارایه خدماتی نوین نظیر انتشار توکن‌های عمومی، تشخیص هویت دیجیتال و نیز گواهی اصالت مدارک بر بستر بلاک چین است.

این پلتفرم جدید بر بستر پلتفرم شرکت ال جی که موناچین (Monachain) نام دارد و در ماه می ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده ایجاد می‌شود. پلفترم موناچین برای احراز هویت دیجیتال، مدیریت دیجیتال زنجیره تامین و احتمالا ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. موناچین به کاربران امکان تعریف کیف پول ارز دیجیتال را می‌دهد. به این ترتیب، ادارات دولتی می‌توانند انواع پرداخت‌ها به شهروندان را با استفاده از پول محلی و بر بستر بلاک چین به انجام رسانند.

دولت کره جنوبی همچنین برنامه‌‌ای برای احراز هویت دیجیتالی دارد که امکان تشخیص هویت بر اساس شاخص‌های بیومتریک و با استفاده از گوشی هوشمند فراهم می‌سازد. تشخیص اصالت اسناد و مدارک نیز اقدام دیگری است که در برنامه این کشور قرار دارد. همه این موارد بر بستر بلاک چین صورت خواهد گرفت.

 

منبع: ارزنگار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  −  38  =