ثبات طلا در این هفته؛ جهش در هفته های بعد/طلا همچنان ۱۶۰۶ دلار

طلا در حالی به کار خود در روز دوشنبه ادامه می دهد که متاثر از بازار کند و کسل کننده ای می باشد که با آن در روز جمعه رو به رو شد. هر انس طلا در بازاهای جهانی در ساعت 12 به وقت تهران نزدیک 1606 دلار ثبت شد.اگر چه در ابتدای صبح به 1604 دلار کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس گزارش طلا از  fxempire  با بررسی های نمودارهایی که درروزهای پایانی هفته گذشته ارائه شده اند می توانیم به این نتیجه برسیم که روند حرکتی طلا در این هفته صعودی نخواهد بود.

اما کماکان کارشناسان بر این عقیده اند که جهش دیگری در راه است و این جهش می تواند در میان 10 سال گذشته از بیشترین میزان افزایش برخوردار باشد.

لازم به ذکر است که کماکان ناحیه نرخ حمایتی برای طلا همان 1500 تا 1600 دلار است و در شرایط حال حاضر کسی به فکر فروختن ارزان این فلز نمی باشد و اگر بهای آن پائین تر بیاید سرمایه داران به دنبال خرید و حمایت این فلز ارزشمند می باشند.

کاهش اندک در ابتدای صبح

طلا در روز دوشنبه در حالی کار خودرا آغاز کرده است که بازارهای مبادلاتی طلا در آمریکا بسته هستند و اکثر سرمایه داران بر این عقیده اند که روند رو به رشد اقتصاد آمریکا ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ طلا در تحویل فوری با اعلام ساعت 12:39 دقیقه به وقت سنگاپور با کاهش خفیف به 1604 دلار در هر اونس رسید تا نوید هفته ای ضعیف را برای طلا بدهد.

اطلاعات رسیده از شاخص های آمریکایی همه و همه بر این اساس هستند که با روند رو به رشدی همراه شده اند.در همین راستا شاخص میزان بیکاری با کاهش،قیمت مسکن با کاهش،سفارش محصولات با دوام با افزایش و میزان اعتماد به نفس مصرف کننده هم با افزایش همراه شده اند.به اعتقاد کارشناسان این اطلاعات سبب خواهد شد که قدرت دلار بیشتر از گذشته شود و در همین راستا با افزایش دلار ما شاهد کاهش بیشتر این فلز ارزشمند خواهیم شد.

کارشناسان بر این عقیده اند که افزایش میزان قدرت دلار می تواند سرمایه داران را به سمت این واحد پولی سوق دهد و از سوی دیگر هم از میزان تقاضاهای فلزات با ارزش از سوی سرمایه داران به منظور سرمایه گذاری در موقعیتی امن،بکاهد و مستقیما تاثیر منفی بر روی بهای این اجناس بگذارد.

بانک مرکزی آمریکا هم در اقدامی نرخ بهره بانکی را افزایش نداد و آن را مقرر کرد که تا سال 2014 تغییر نمی دهد و نزدیک به صفرنگاه خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄  16  =