سایت‌های جعلی دریافت وجوهات شرعی در کمین روزه‌داران هستند

رئیس پلیس فتا استان قزوین هشدار داد:

رئیس پلیس فتا استان اعلام کرد با توجه به نزدیک شدن به عید سعید فطر، کلاهبرداران با سوء‌استفاده از نیّات پاک خیرین و نیکوکاران با راه‌اندازی صفحات جعلی موسوم به فیشینگ اقدام به سرقت اطلاعات مالی کاربران می‌نمایند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ دوم فخرالدین توکلی اعلام کرد: مجرمین سایبری همواره در فضای مجازی منتظر فرصت مناسب هستند تا بتوانند اهداف شوم خود را عملی سازند.کلاهبرداران اینترنتی از هر فرصتی برای انجام عمل مجرمانه خود نهایت استفاده را برده و راه را برای سوء استفاده بیشتر هموار میکنند.

وی افزود :کلاهبرداران با طراحی صفحات جعلی موسوم به فیشینگ کاربران را به درگاههای جعلی پرداخت بانکی هدایت و پس از سرقت اطلاعات مالی آنان اقدام به خالی کردن حساب بانکی‌شان می‌نمایند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: این کلاهبرداران همچنین با سوء استفاده از نام سازمان‌ها و موسسات خیریه سعی در جلب اعتماد مردم و ایجاد یک پوشش مناسب برای کلاهبرداری‌های خود دارند‌.

رئیس پلیس فتا استان قزوین یادآور شد :کلیه افرادی که قصد دارند در امورات خداپسندانه مشارکت نمایند به تبلیغات و آگهی‌هایی که در فضای مجازی خصوصاً شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود توجه ننموده و مستقیماً از طریق مراجعه حضوری به مراکز ذیربط و یا پایگاه‌های اینترنتی که از طریق مراجع رسمی و رسانه‌های عمومی (صدا و سیما‌، سایت‌های خبری معتبر و …) معرفی می‌شوند اقدام نموده و از واریز نمودن وجه به شماره حساب‌هایی که به نام اشخاص افتتاح گردیده خودداری نمایند.

سرهنگ دوم توکلی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با سایت‌های مشکوک به فیشینگ ابتدا آدرس اینترنتی سایت مذکور را بررسی نموده که با آدرس اینترنتی اعلامی از مراجع رسمی مغایرت نداشته و درگاه‌های بانکی متصل به این پایگاه‌ها با استفاده از پروتکل https و گواهینامه ssl امن شده باشند در غیر این صورت از سایت مذکور استفاده نکرده و موارد را به پلیس فتا گزارش نمایند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  28