نرم افزار‌های صیغه‌یابی دامی در جهت کلاهبرداری سایبری است

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از شناسایی و دستگیری باند هکری برداشت از حساب‌های افراد در فضای مجازی خبر داد که با ایجاد ربات صیغه‌یابی فیک در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان نموده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ دوم کارآگاه اکبر نصرتی در تشریح این خبر اظهار کرد: احدی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی در این پلیس حاضر و اعلام داشت که بنده جهت عضویت در یک ربات صیغه‌یابی در شبکه اجتماعی تلگرام اطلاعات حساب بانکی خود را وارد نموده و مبلغی را جهت ثبت پرداخت کردم که با پیغام خطا مواجه شدم، بعد از مدتی متوجه شدم که مبلغ هشت میلیون پانصد هزار ریال از حساب برداشت شده است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی‌و پلیس مشخص گردید که متهمین با استفاده از این ربات جعلی اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان در سراسر کشور نموده و پس اخذ موجودی از حساب‌ها، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کردند.

سرهنگ دوم نصرتی گفت: در جریان رسیدگی به پرونده مشخص گردید که متهمین اطلاعات حدود ۳۰۰ فقره کارت بانکی را در سراسر کشور به سرقت برده و از حساب‌های آنان اخذ موجودی نموده بودند.

وی افزود: با تلاش‌های شبانه روزی کارشناسان این پلیس متهمین مورد نظر پرونده در شهرستان تبریز شناسایی و دستگیر شدند که تا قبل از دستگیری تنها موفق به برداشت وجه از ۳۵ کارت بانکی شده بودند و از برداشت وجوه از مابقی حساب‌ها پیشگیری گردید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی بیان کرد: به هیچ وجه به نرم افزار‌های با عنوان همسریابی و صیغهیابی که در فضای مجازی انتشار یافتهاند اعتماد ننموده، زیرا این صفحات در جهت کلاهبرداری بوده و منجر به سرقت از حساب‌هاب بانکی شما خواهد شد.

وی همچنین برای اطلاع از تراکنش‌های حساب‌های بانکی گفت: سامانه پیامکی مربوط به حساب‌های بانکی خود را فعال نموده تا در صورت برداشت از آن مطلع گشته و در اسرع وقت اقدام لازم در جهت جلوگیری از انجام دهید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  4