نگرانی‌هایی که حول تاثیر ارز دیجیتال بر سیستم مالی کنونی وجود دارد

بانک انگلستان هنوز پرونده ساخت یک ارز دیجیتال را نبسته و این در حالیست که اوایل امسال خلاف این مسئله اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مارک کارنی رییس، بانک مرکزی انگلستان طی یک سخنرانی در استکهلم با اشاره به آینده بانک های مرکزی گفت: ساخت یک ارز دیجیتال مبتنی بر بانک مرکزی در نظر گرفته خواهد شد؛ اما نیاز فوری برای پیاده سازی این برنامه وجود ندارد.

وی ضمن تاکید بر صحبت های پیشین خود در مورد ارزهای دیجیتال گفت: این نوع ارزها (ارزهای دیجیتال) در زمان حال نقش پولی ندارند.

 

نگرانی‌هایی که حول تاثیر ارز دیجیتال بر سیستم مالی کنونی وجود دارد

بانک انگلیس تحقیق در مورد ارز دیجیتال را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد. اما نهایتا نتیجه گرفت که ممکن است مشتریان حساب تجاری خود را در بانک بسته و از ارز دیجیتال آن استفاده کنند، و این موضوع منجر به هرج و مرج در سیستم مالی کشور خواهد شد.

از این رو، اوایل امسال بانک انگلیس اعلام کرد که برنامه ساخت یک ارز دیجیتال بانک مرکزی به علت تاثیرهای مخرب و احتمالی آن بر سیستم مالی کنونی کشور، اجرا نخواهد شد.

بانک مرکزی انگلیس در خصوص یک مسئله دیگر نیز ابراز نگرانی کرده است: اینکه با صدور یک ارز دیجیتال، توانایی خود برای استفاده از سیاست نرخ بهره در جهت حفظ ثبات مالی را از دست بدهد.

 

بانک انگلیس پیگیر فناوری بلاک چین است
کارنی علی رغم نگرانی های موجود به جنبه مثبت فناوری بلاک چین نیز اشاره کرد و گفت «استفاده از این فناوری در نظام بانکی خالی از سود نیست»: بلاک چین می تواند به سیستم مالی ثبات بخشیده و از لحاظ صرفه انرژی، کمک بزرگی به خروجی محاسبات کند.

در ماه آپریل، بانک مرکزی انگلیس از اثبات مفهومی پرده برداشت که راه های به اشتراک گذاشته شدن اطلاعات مشتری در یک شبکه امن را بررسی می کرد. بانک مرکزی انگلیس با هدف یافتن یک راه حل مناسب، در بررسی های خود نام یک خدمات رسان بلاک چین با عنوان «Chain» را لیست نموده است.

به گفته این بانک، حفظ داده ها در شبکه و حفظ حریم خصوصی کاربران در یک مرحله ابتدایی به سر می برد، اما احتمال نائل آمدن به این اهداف کماکان وجود دارد.

در سال ۲۰۱۶، بانک مرکزی انگلیس با شرکت های حوزه فین‌تک وارد همکاری شده و برنامه «توسعه فین تک» خود را آغاز کرد.

این بانک در گذشته با شرکت های Ripple، Enforced، BitSight، PwC، و MindBridge Analytics تعاملاتی داشته است.

 

منبع: ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  +    =  42