نوسان شدید قیمت جهانی طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد:

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت جهانی طلا نوسان شدیدی دارد، گفت: وقتی نرخ هر گرم طلا در بازار تهران طی روز ۱۰ هزار تومان تغییر می‌کند نشان‌دهنده این است که بازار ثبات ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آیت محمد ولی درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهارداشت: با توجه به تک نرخی شدن ارز، مدتی برای به ثبات رسیدن بازار زمان لازم است تا بتوان تحلیل منطقی درباره بازار طلا و سکه ارائه داد.

وی افزود: اکنون وقتی نرخ هر گرم طلا در بازار طی روز 10 هزار تومان تغییر می‌کند نشان‌دهنده این است که بازار ثبات ندارد و نوسانات قیمتی شدید است، همچنین بحث آینده برجام و تحریم‌ها نیز از عواملی است که بر قیمت در بازار تاثیرگذار است.

محمد ولی ادامه داد: در بحث خارجی نیز حجم وسیعی از تقاضا توسط دولت‌ها در سه ماهه گذشته وارد بازار شده که بخش مهمی از بازار را به خود اختصاص داده و ذخیره‌سازی طلا در دنیا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه عرضه طلا نیز با مشکلات عدیده مواجه است و جوابگوی تقاضا در بازار نیست، تصریح کرد: قیمت جهانی طلا نوساناتی بین 3 تا 14 دلار در هر اونس دارد که در سطح جهانی معمول نیست و نوسانات معمولا در حد یک یا دو دلار است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: اکنون هر اونس طلای جهانی 1300 دلار، هر گرم طلای 18 عیار در بازار 200 هزار تومان، هر مثقال طلا 865 هزار تومان، سکه طرح قدیم 2 میلیون و 60 هزار تومان، سکه طرح جدید 2 میلیون و 140 هزار تومان، سکه گرمی 365 هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و 65 هزار تومان و ربع سکه 620 هزار تومان است.

محمدولی درباره وضعیت تقاضا و معاملات در بازار نیز گفت: اکنون در بازار تقاضا برای خرید طلا وجود دارد اما مردم یبیشتر طلای آب شده و شمش‌های مارک‌دار خریداری می‌کنند و تقاضا برای مصنوعات طلا در بازار بسیار کم است که این حجم تقاضا نیز به بحث قیمتی شدت می‌بخشد.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  18