نیاز جامعه امروز تحول و حضور جوانان در تمام لایه های مدیریتی کشور است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نیاز جامعه امروز تحول و حضور جوانان در تمام لایه های مدیریتی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه و ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه جامعه امروز ما نیاز به ایثار و جهاد دارد، گفت: جامعه امروز نیاز به فرهنگ ایثار و جهاد در همه زمینه ها دارد.

وی افزود: در شرایط فعلی نیاز به یک تحول و تغییر نگاه داریم و این تحول مگر با نیروی جوانی و تغییر در لایه های مدیریتی کشور و در تمام ۳ قوه اجرایی، قضایی و مقننه میسر نمی شود و باید همراه با تجربه پیشکسوتان، از ابتکار جوانان نیز بهره برد.

آذری جهرمی به وظیفه جهاد جوانان نیز اشاره ای کرد و گفت: جوانان و دانشجویان قبل از جهاد نیاز به آگاهی کامل و اطلاعات درست در مسایل جامعه دارند. وی عدم آگاهی و سطحی نگری را یکی از آفت های جامعه امروز عنوان کرد و افزود: جوانان و دانشجویان باید از سطحی نگری به مسایل جامعه پرهیز کنند و مطالبه گری خود را با مطالعه همراه کنند که این مطالبه گری موثر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از کلید واژه هایی که توسط گروه های مختلف در جامعه برای برخورد با مسایل مطرح می شود، تاکید کرد: این کلید واژه ها برای مدیریت عملیات روانی در کشور به کار می رود و جامعه نیز می پذیرد.

وی جهاد جوانان امروز را آگاهی داشتن و نپدیرفتن هر خوراکی توسط هر گروهی عنوان کرد و افزود: نیاز جهاد جوانان در جامعه امروز داشتن آگاهی است که می تواند تغییری ایجاد کند.

آذری جهرمی با انتقاد از کلید واژهایی که از تریبون های مختلف برای زیر سوال بردن کارآمدی نظام اسلامی بکار می رود، افزود: این کلید واژه ها بین گروه ها، قومیت ها و فرهنگ های مختلف اختلاف و تفرقه ایجاد می کند در صورتی که همه ما در شعار به وحدت اشاره می کنیم ولی در عمل برخلاف آن رفتار می کنیم.

وی سپس با توجه به هجمه های ناحق وارده گفت: مواضع بنده از ابتدا درباره مسئله فیلترینگ مشخص بوده است و همواره صراحتا با بیان و راه حل های غیرکارشناسی مسائل مخالف بودم.

همچنین وی در پاسخ به این پرسش که اگر به زمان دانشجویی بازگردید چه می کنید، پاسخ داد که بیشتر وقت خود را به مطالعه و یادگیری هنر های گوناگون صرف می کردم زیرا با گذشت زمان مشغله های فکری بیشتر می شود و فرصت اندک می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با ابراز امیدواری به توانمندی جوانان امروز و آینده روشن در انتظار آنان، برای همگان آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  48