کارت به کارت عمده ترین روش کلاهبرداری در کشور است

پلیس ناجا اعلام کرد:

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: بیشترین وقوع جرایم جعل و کلاهبرداری به ترتیب در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز و تهران است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ محمدرضا اکبری معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا به تشریح وضعیت آمار جعل، کلاهبرداری و… در سال 1396 و مقایسه آن با مدت مشابه سال 1395 پرداخت و گفت: در 12 ماهه سال 96 در مقایسه با مدت مشابه سال 95، آمار وقوعات جعل یک درصد کاهش، کلاهبرداری 3 درصد افزایش و فعالیت کلاهبردارانه شرکت های هرمی نیز یک درصد افزایش داشته است.

معاون مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: بیشترین وقوعات جرایم جعل و کلاهبرداری در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز و تهران و بیشترین وقوعات کلاهبرداری حاصل از فعالیت شرکت های هرمی مربوط به استان های تهران بزرگ، به ویژه غرب استان تهران و البرز بوده است.
وی گفت: مهم ترین شیوه و شگردها درباره جعل مربوط به افتتاح حساب بانکی با مدارک شناسایی جعلی (مسروقه، مفقودی و خریداری شده ) و دریافت دسته چک برای اقدامات مجرمانه بعدی، صدور اسناد مالکیتی جعلی برای املاک و سندسازی برای زمین های رها شده و خالی از سکنه بوده است.
این مقام انتظامی بیان کرد: برابر آمارها، مهم ترین شیوه های کلاهبرداری شامل کلاهبرداری به روش کارت به کارت و دعوت به حضور در پای دستگاه های خودپرداز، انواع معاملات و دلالی در انجام امور اداری بوده است.
وی درباره فعالیت کلاهبردارانه شرکت های هرمی نیز گفت: از جمله شگردهای این شرکت ها اغفال کردن جوانان جویای کار تحت عنوان استخدام در سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی، خرید تورهای مسافرتی و مشاغل با درآمد بالا، کشاندن جوانان و افراد جویای کار به شهرهای تهران و کرج، از نگهداری افراد در مکان های خاص و دریافت وجه نقد از آنان برای عضویت در شرکت های هرمی بوده است.

 

منبع: روزنامه فناوران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2