بیمه نوسانات نرخ ارز را پوشش می‌دهد

رئیس پژوهشکده بیمه گفت: صنعت بیمه ریسک‌‌های بسیار نادر مانند نوسانات نرخ ارز و تغییر قیمت سهام را پوشش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر غدیر مهدوی با اشاره به کارکردهای بیمه گفت: ایجاد امنیت و آرامش در تمام فعالیتهای اقتصادی و زندگی اولین و مهمترین کارکرد صنعت بیمه است.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به اینکه افراد هر روز با ریسکها و خطراتی مواجه هستند، افزود: بیمه این ریسکها را پوشش می دهد. کسب درآمد برای دوره کهولت فرد از دیگر کارکردهای برخورداری از بیمه است.

وی با اشاره به ابداعات جدید صنعت بیمه طی سالهای اخیر،عنوان کرد: صنعت بیمه حتی ریسک های بسیار نادر را پوشش می دهد که از نمونه های آن بیمه اشیای عتیقه، نوسانات نرخ ارز و تغییر قیمت سهام است.

مهدوی اظهارداشت: با وجود اینکه بیمه زلزله در ادبیات بیمه ای از ریسک های فاجعه آمیز محسوب می شوند و بیمه پذیر نیستند، اما ابداعات سالهای اخیر صنعت بیمه، این ریسک را هم بیمه پذیر کرده است.

رئیس پژوهشکده بیمه افزایش سرمایه گذاری و رونق اقتصادی را از دیگر کارکردهای صنعت بیمه عنوان و بیان کرد: براین اساس است که شرکتهای بیمه به طور کارآمدتری ریسک ها را مدیریت می کنند و هر آنچه از مردم به عنوان حق بیمه دریافت می شود، به بهترین نحو برای پوشش همان ریسک ها و سرمایه گذاری استفاده می شود.

وی بیمه های زندگی را نمونه بارز اینگونه بیمه ها که جزو سیاست های جدید بیمه مرکزی است، عنوان و اظهارامیدواری کرد که این بیمه ها گسترش یابد.

مهدوی در بیان ویژگی بیمه زندگی و عمر گفت: بر اساس این بیمه نامه سال های متمادی حق بیمه پرداخت و مبالغ آن در شرکت بیمه جمع و تبدیل به سرمایه ای می شود که در بازار سرمایه و یا به صورت فیزیکی سرمایه گذاری می شود و باعث رونق اقتصادی، کاهش بیکاری و افزایش اشتغال می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  +    =  53