تقاضای بازار ارز واقعی نیست

بهمنی:

رئیس کل بانک مرکزی اخیرا در یک محفل خصوصی با بیان اینکه خانم‌های خانه‌دار هم در صف خرید ارز می‌ایستند، می‌گوید: آیا این انتظار خرید ارز واقعی است؟ ما حتی حاضریم در دیوان عدالت اداری به عدم فروش ارز به این افراد پاسخ دهیم!

ورود 24 میلیارد دلار ارز به بازار

به هر حال عوامل متعددی در افزایش نرخ دلار از مسائل سیاسی تا قاچاق کالا، ورود کالاهای لوکس، تقاضای بیش از حد در بازار و غیره را در بر می گیرد.  

بانک مرکزی سال گذشته حدود 20 تا 24 میلیارد دلار ارز وارد بازار کرد، یعنی بیش از نیاز ارز وارد بازار شده است. بهمنی در این زمینه معتقد است که این رقم با توجه به اینکه بیش از نیاز بوده است، بخشی از آن باید صرف تامین مالی قاچاق کالا شده باشد، آیا بانک مرکزی مسئول تامین ارز قاچاق است؟

تصمیمات جدید با بازگشت معاون ارزی

براین اساس است که بانک مرکزی قصد دارد، مجموعه تصمیمات جدید را برای بخش ارزی کشور به ویژه با توجه به تحولات اخیر بگیرد. به نظر می رسد که بانک مرکزی با بازگشت معاون ارزی خود از سفر کاری، سیاست‌های جدیدی را در بازار ارز اتخاذ کند.

کنترل کالاهای قاچاق، کاهش میزان ارز تقاضا شده به همان نسبت، محدود کردن ورود کالاهای لوکس و تجملی به ویژه در شرایط تحریم، کنترل تقاضا و غیره از جمله راهکارهای تنظیم بازار ارز است.

بهمنی: حاضریم به دیوان عدالت  پاسخ دهیم!

بهمنی اخیرا در یک محفل خصوصی در مورد تقاضای غیر ضروری ارز در بازار به تشکیل صف‌های خرید اشاره می کند و با بیان اینکه در این صف‌ها حتی خانم‌های خانه دار می ایستند، عنوان می کند که آیا این انتظار خرید ارز واقعی است؟ ما حتی حاضریم که در دیوان عدالت اداری به عدم فروش ارز به این افراد پاسخ دهیم!

به هر حال، باید منتظر ماند و دید سرانجام بازار ارز چه سرانجام خواهد داشت. آیا قیمتها به حالت اولیه برمی‌گردد و یا اینکه دلار در نرخ 1400 تا 1500 تومان در بازار تثبیت می‌شود. سناریوی آخر اینکه باید منتظر دلار 2 هزار تومانی در سال آینده در بازار باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  7