افزایش نرخ دلار دولتی با وجود یکسان سازی نرخ ارز

پس از یکسان سازی نرخ دلار در بازار و اعلام نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای آن امروز شاهد افزایش ۵ تومانی این ارز در بازار ارز بین بانکی از سوی بانک مرکزی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نوسانات نرخ دلار در پایان سال ۹۶ و ادامه دار شدن آن ابتدا فروردین ماه یکی از رویداد‌های مهم اقتصادی در چند ماه گذشته به حساب می‌آید که خریداران را هر روز با قیمت‌های جدید رو به رو می‌کرد.
 
این نوسان‌ها که تاثیر خود را در بازار‌های ثانویه و قیمت سایر کالا نیز می‌گذاشت متولیان امر را بر آن داشت که پس از سال‌ها صحبت برای تک نرخی کردن ارز به سوی این هدف بزرگ که از نظر کارشناسان اقتصادی به عنوان راه حل برای فاصله گرفتن از سوداگری در بازار بود، حرکت کنند.
 
از همین رو در بیست و یکم فروردین ماه با اعلام نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به عنوان نرخ رسمی دلار در بازار خرید و فروش هر رقمی غیر از ان را در بازار تخلف دانستند و متقاضیان خرید ارز با تقسیم بندی در گروه‌های مختلف اعلام کردند تنها به افراد واجد شرایط از روش‌های مشخص از سوی بانک مرکزی ارز پرداخت می‌شود.
 
با این حال و با گذشت حدود یک ماه از اعلام ارز تک نرخی امروز قیمت دلار بین بانکی ارائه شده از سوی دولت افزایش ۵۰ ریالی داشته و به ارزش ۴۲ هزار و ۵۰ ریال در بازار قیمت گذاری شده است.

 

منبع: میزان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  −  52  =