ممنوعیت گشایش LC برای واردات از امارات/ توقف معاملات با درهم

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد: براساس جدیدترین تصمیم دولت، گشایش ال سی برای کالاهای وارداتی از امارات ممنوع شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر غلامرضا مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه ثبت سفارش واردات کالا از امارات در پاسخ به رفتارهای غیرمنطقی امارات متحده عربی متوقف شده بود، به مهر از توقف گشایش ال‌سی برای کالاهای وارداتی از امارات خبرداد.

رئیس کمیسیون تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع منطقی نیست که همسایگان جمهوری اسلامی ایران، از همسایگی با این کشور در مناسبات اقتصادی سود ببرند ولی بنا باشد که هزینه‌ای بابت این منفعت اقتصادی پرداخت نکنند؛ بلکه همسایگان ایران از جمله امارات متحده عربی باید در مقابل فشارهای بی‌معنای استکبار جهانی مقاومت کنند تا بتوانند مناسبات خود را از نظر اقتصادی با ایران ادامه دهند.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد که امارات متحده عربی به صورت یکطرفه از روابط اقتصادی با ایران منفعت ببرد، امکان پذیر نیست در حالی که رونق و رشد این کشور ناشی از سرمایه گذاری ایرانیان و تجارت با ایران است. به اعتقاد مصباحی‌مقدم، اینگونه روابط از سوی امارات با ایران نمی‌تواند قابل دوام باشد.

توقف یک روزه هشدار به امارات بود
وی اظهار داشت: متوقف کردن یک روز ثبت‌سفارش‌ واردات کالا از امارات، یک هشدار برای این کشور بود که البته اماراتی‌ها را نیز به فکر واداشته است و خبری که به دست ما رسیده، مبنی بر این است که آنها درصدد بازنگری در تصمیم خود هستند.

مصباحی‌مقدم گفت: اگر امارات در تصمیمات خود در رابطه با ایران بازنگری کند، ما هیچگونه مشکلی در ادامه مناسبات خود با این کشور نخواهیم داشت. وی اظهار داشت: هم اکنون، گشایش ال‌سی از سوی ایران برای واردات کالا از امارات متوقف است و این تصمیم از دو- سه روز قبل توسط دولت اتخاذ شده است.

رئیس کمیسیون تحول اقتصادی مجلس در پاسخ به اینکه آیا هم اکنون ثبت سفارش واردات کالا از امارات ممنوع است یا خیر؟ اظهار داشت: گشایش ال‌سی‌ها تابع ثبت‌سفارش‌ها است، البته گشایش ال‌سی معنایش این است که واسطه‌ها از این مساله استفاده می‌کنند بدون اینکه هزینه آن را بپردازد.

توقف معاملات با درهم
مصباحی‌مقدم همچنین از توقف معاملات با امارات با درهم خبرداد و گفت: تبعا درهم برای معاملات ایران خاصیتی ندارد بلکه درهم زمانی موضوع معاملات قرار می‌گیرد که واسطه مبادلات برای ایران باشد. بنابراین، هم اکنون معاملات با امارات با درهم نیز‌ متوقف است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  3