کلاهبرداری هشتصد میلیون ریالی با حقه‌ای قدیمی

رئیس پلیس فتا استان خوزستان مطرح کرد:

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: متاسفانه کلاهبرداران سایبری هنوز هم با استفاده از شگرد‌های قدیمی اقدام به فریب کاربران می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ حسنوند در تشریح این خبر گفت: در همین زمینه چندی پیش فرد میانسالی به پلیس فتا استان مراجعه نموده و عنوان داشت فرد ناشناسی با سوء استفاده از اعتماد وی مبلغ هشتصد میلیون ریال از ایشان به سرقت برده است.

وی افزود: شاکی از اظهارات خود بیان داشت چندی پیش فردی تماس گرفته و اظهار داشته است که بنده در قرعه کشی بانک برنده شده‌ام و برای واریز وجه می‌بایست به نزدیک‌ترین دستگاه عابر بانک محل سکونت خود مراجعه کنم.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: پس از آن قربانی به خیال برنده شدن در قرعه کشی بانک به سرعت به عابربانک مراجعه نموده و طبق راهنمایی‌های فرد کلاهبردار با دستان خود تمامی موجودی حساب خود را به حساب سارق انتقال داده است!

وی تصریح کرد: با تحقیقات اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان خوزستان و استفاده از شیوه و شگرد‌های کشف جرم نهایتا با دستور مقام محترم قضایی فرد سارق در محل اختفای خود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسنوند در توصیه به هموطنان تاکید کرد: چنانچه شما برنده جایزه‌ایی شدید برنامه و یا سازمان مربوطه از طریق خط ثابت با شما تماس می‌گیرد و از طرفی نیازی به ارائه اطلاعاتی همچون رمز دوم کارت بانکی، cvv۲ و تاریخ انتقضای کارت نیست، همچنین چنانچه از شما خواسته شد به پای دستگاه عابربانک رفته و زبان دستگاه را به انگلیسی تغییر دهید به طور حتم این مورد یک کلاهبرداری است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  48  =  56