نوسان قیمت طلا بین ۱۵۷۵ تا ۱۶۵۰ دلار تا پایان ۲۰۱۱/احتمال افزایش از آغاز سال نو

بسیاری از کارشناسان براین عقیده اند که تغییری در برنامه های رهبران اروپایی و طرح های قابل اجرا در منطقه یورو تا پایان سال میلادی رخ نخواهد داد و طلا هم در بازه ی 1575 تا 1650 دلار در هر اونس مبادله خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از طلا از خبرگزاری رویترز طلا در روز پنج شنبه کار خود را با کاهش آغاز کرد. بسیاری از سرمایه داران بر این عقیده اند که طرح بانک مرکزی اروپا نمی تواند گره ای از مشکلات بحران مالی منطقه یورو باز کند و باعث کاهش این بحران نخواهد شد.از طرف دیگر دلار هم با افزایش بهایی که داشته است بر روی بهای طلا اثر منفی گذاشته و باعث کاهش بیشتر آن شده است.

بررسی های تکنیکال طلا در روز پنجشنبه حاکی از این موضوع می باشند که بهای طلا حتی می تواند تا 1596 دلار در هر اونس هم با کاهش همراه شود.

احتمال افزایش قیمت از ابتدای 2012

در همنی حال بسیاری از کارشناسان بر این عقیده می باشند که طلا طی 2یا 3 هفته آینده می تواند با افزایش رو به رو شود .

بر اساس  fxempire این امید وجود دارد که بانک مرکزی اروپا با چاپ اسکناس (یورو) بیشتر، با شروع سال جدید افزایش نقدینگی در بازارهای جهانی را به دنبال داشته باشد و با اعتماد سازی در بازارهای مبادلاتی منطقه یورو اعتماد را به بازارهای جهانی بازگرداند. همین امر هم باعث افزایش بهای طلا خواهد شد.

اما اگر بخواهیم به وضعیت بهای طلا طی چند روز باقی مانده تا پایان سال میلادی اشاره کنیم می بایستی به سلامت بازارهای جهانی دقت کنیم.
شرایط بازارهای مبادلاتی جهانی مناسب نیست. اگر تغییری در این شرایط تا پایان سال به وجود آید می توانیم به افزایش بهای طلا تا پایان سال امیدوار باشیم،اما در غیر این صورت طلا با کاهشی خفیف سال 2011 را به پایان خواهد رساند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  5