حضور ۱۵۰ استارتاپ در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸

دبیر هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری گفت: 150 استارتاپ در کنار 20 شتاب دهنده و 50 مخترع در هفتمین نمایشگاه «اینوتکس 2018» حضور خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اکبر قنبرپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران که با رونمایی از پوستر اینوتکس 2018 همراه بود،گفت: از سال 2012 تاکنون شش دوره نمایشگاه اینوتکس برگزار شده است.
وی با اشاره به جزئیات برگزاری این رویداد بین المللی اظهارداشت: اینوتکس 2018 از 14تا 16 تیرماه امسال ( 5 تا 7 ژوئیه) در متراژ 9 هزار متر مربع در مجتمع نمایشگاهی «گفت وگو» وابسته به شهرداری تهران برگزار می شود.
وی با بیان اینکه اینوتکس ۲۰۱۸ با اضافه شدن اجزای دیگری از اکوسیستم نوآوری و فناوری همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: در دوره های قبل از ۲۰۱۷ اینوتکس، فقط با حضور شرکت های فناور برگزار شد.
قنبرپور ادامه داد:اما از سال ۲۰۱۷ تعدادی از استاراتاپ ها، مخترعان، شتاب دهنده ها و جمعی از ایرانیان متخصص اضافه شدند و در اینوتکس ۲۰۱۸ تصمیم داریم میزبان تمام بخش های اکوسیستم نوآوری و فناوری باشیم.
دبیر هفتمین نمایشگاه بین المللی و نوآوری در ادامه با بیان اینکه، اینوتکس ۲۰۱۸ شامل چهار بخش خواهد بود، بخش نمایشگاهی، رویدادهای تجاری، رویدادهای ترویجی و همچنین بخش ارائه کننده خدمات سرمایه مشترک را از جمله این بخش ها نام برد.
قنبرپور همچنین اظهارداشت:اینوتکس ۲۰۱۸ در طول سه روز برگزاری خود میزبان ۸ هیات تجاری خارجی صاحب فناوری سطح پایین تر از کشورمان می باشد.
وی با پیش بینی اینکه، حدود شش هزار نفر از ۳۵۰ غرفه اینوتکس ۲۰۱۸ دیدن خواهند کرد، تصریح کرد : ۱۲ هیات صنعتی و فناوری از سراس کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
مدیر مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست در سخنانی اظهارداشت: امسال در اینوتکس 2018 نقش آفرینان مختلف اکوسیستم فناوری و نوآوری حضور جدی خواهند داشت.
مهندس سیدعلی هزاوه ای درادامه، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد، سرمایه‌گذاران جسور و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، فرشتگان کسب‌و‌کار، مخترعان، منتورها، برگزارکنندگان رویدادهای استارتاپی، رسانه‌های استارتاپی و همچنین ارائه‌کنندگان زیرساخت‌ها در بخش‌های حاکمیت را از جمله این بخش ها نام برد.
مدیر مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود:در اینوتکس 2018 بخش های که زیرساخت های لازم را برای استارتاپ ها فراهم می کنند حضور جدی خواهند داشت مانند اپراتورها، مرکز مالکیت معنوی، فرابورس ایران، پلیس فتا که به استارتاتاپ ها خدمات مشاوره ای ارائه می دهند.
هزاوه ای در ادامه، مدیریت هوشمند انرژی، حمل‌ونقل هوشمند، دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء، مدیریت و تبادل هوشمند داده، زیرساخت‌های هوشمند، بهداشت و سلامت هوشمند و محیط زندگی هوشمند را از مهمترین محورهای اصلی اینوتکس 2018 نام برد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری رویداد « فکری نو» با حضور 85 نفر از دانشجویان اظهارکرد: در طول این رویداد پنج کارگاه، دانشجویان ایده‌های خود را ارائه دادند که بر این اساس 12 ایده برتر در این رویداد انتخاب و در مرحله نهایی آن سه ایده برتر انتخاب شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند لذا این بخش در اینوتکس 2018 نیز برگزار می شود..
مدیر مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین، برگزاری 'اینوتکس پیچ' را از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه اینوتکس 2018 نام برد و با بیان اینکه، این رویداد یک رقابت استارتاپی محسوب می شود، گفت: این رقابت ها در چهار شهر تهران،‌ شیراز، مشهد و اصفهان برگزار شد که برندگان این رویداد در نمایشگاه اینوتکس مورد تقدیر قرار خواهند گرفت..
به گفته وی در نمایشگاه اینوتکس 2018 تعداد 150 استارتاپ، 50 مخترعف 20 سرمایه گذار خطرپذیر یا جسورانه، 20 شتاب دهنده حضور خواهند داشت.
هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری(اینوتکس 2018) 14 الی 16 تیرماه در مجتمع نمایشگاهی گفتگو برگزار می شود.
نمایشگاه اینوتکس که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پایه ریزی شده است، اقدامی ملی در راستای توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان با رویکرد بین المللی است.
با راه اندازی اینوتکس ضمن ایجاد جایگاهی برای توسعه تجارت فناوری، شرکت‌های ایرانی موفق دارای محصولات فناورانه می‌توانند ضمن حضور در این نمایشگاه، نوآوری های خود را در بازار بین‌ المللی عرضه و زمینه صادرات محصولات فناورانه خویش را فراهم کنند.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −  36  =