اپلیکیشن ۶۰ بانک ملی چیست

بارها پیش آمده که لو رفتن رمز یک کارت‌بانکی، همه دارایی صاحب کارت را در معرض خطر قرار داده، اما یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های رمزنگاری بانام (رمز یک‌بارمصرف) این مشکل را حل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، برای همه دارندگان کارت‌های بانکی پیش آمده که در مکانی عمومی مجبور شده‌اند رمز کارت خود را با صدای بلند اعلام کنند. این اقدام می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد، چون امکان سرقت کارت و سوءاستفاده از آن را افزایش می‌دهد.

در خریدهای اینترنتی این خطر بسیار بیشتر است، چراکه سایت‌های بسیار زیادی مشغول سرقت اطلاعات بانکی افراد در خریدهای اینترنتی غیرواقعی موسوم به فیشینگ هستند. در این روش، خریدار با خیال اینکه مشغول خرید اینترنتی است، همه اطلاعات ازجمله رمز دوم خود را در سایت وارد می‌کند و دست سارق را در سوءاستفاده از موجودی کارت باز می‌گذارد.

رمز کارت، مهم‌ترین مشخصه کارت است، به‌طوری‌که نمی‌توان بدون وجود آن از موجودی حساب برداشت کرد، درنتیجه به‌صورت سنتی به دارندگان کارت‌های بانکی توصیه می‌شود رمز اول و دوم را در دوره‌های زمانی متناوب تغییر دهند.

این روش اگرچه کارآمد است، اما تغییر مکرر رمز از طریق خودپردازها برای دارندگان کارت‌های بانکی زمان‌بر و گاه خسته‌کننده است.

بانک ملّی ایران برای حل این مشکل، روشی نوین و پیشرفته و درعین‌حال ساده را راه‌اندازی کرده است. در این روش که از طریق یک اپلیکیشن نصب‌شده بر روی گوشی‌های هوشمند پیاده‌سازی می‌شود، دارنده ملی کارت می‌تواند یک رمز یک‌بارمصرف دریافت کند. این رمز که توسط (اپلیکیشن ۶۰) تولید می‌شود، تنها ۶۰ ثانیه اعتبار دارد و پس‌ازآن مصرفی نخواهد داشت، بنابراین خطر لو رفتن رمز، هرگز دارنده کارت را تهدید نخواهد کرد.

    ﺧﻮدپردازﻫﺎی ﻣﺸﮑﻮک و نصب‌شده در ﻧﻘﺎط ناامن، پایانه‌های فروش (POS) مورداستفاده در فروشگاه‌های ﮐﻢ اﻋﺘﺒﺎر، پایانه‌های ﻓﺮوش سیار مورداستفاده در کسب‌وکارهای ﻓﺎﻗﺪ ﻣﮑﺎن ﻣﺸﺨﺺ (دست‌فروش‌های بین‌راهی)، ﺧﺮﯾﺪﻫﺎی اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ در سایت‌های ﻧﺎﺷﻨﺎس و … با استفاده از رمز یک‌بارمصرف، دیگر مکان‌های ناامنی برای خرید نیستند.

بانک ملّی ایران در دوره کنونی، افزایش سطح امنیت حساب‌های مشتریان خود را در اولویت قرار داده، به‌طوری‌که انواع تراکنش‌های بانکی در سامانه بام و پیام‌رسان بله با استفاده از بستر اینترنت به‌صورت کاملاً امن انجام می‌شود. همچنین رمز یک‌بارمصرف می‌تواند امنیت تراکنش‌های بانکی را در همه بسترها با دقت بسیار بالایی تضمین کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄    =  27