برگزاری پنجمین دوره مسابقات استارت آپ ویکند در دانشگاه بیرجند

پنجمین دوره مسابقات استارت آپ ویکند در دانشگاه بیرجند با حضور ۱۰۰ نفر شرکت کننده به منظور ارائه ایده های نو آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پنجمین دوره مسابقات استارتاپ ویکند بیرجند طی روزهای 12-14 اردیبهشت ماه در محل دانشگاه بیرجند در حال برگزاری است.

در راستای برگزاری این مسابقات، نشست خبری با حضور علی دلگیر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی محمدعلی ناصری، رییس پارک علم و فناوری استان و احمد خامسان، رییس دانشگاه بیرجند برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در نشست خبری عنوان کرد: بخش ICT نه تنها در حوزه خود خدمات ارایه می‌کند بلکه در دیگر بخش‌ها و رشته‌ها تحول ایجاد کرده است.

دلگیر تصریح کرد: حوزه ICT در بخش حمل و نقل، کشاورزی، گردشگری و بخش‌های متنوع دیگر که حتی به کارهای روزمره ما مربوط می‌شود، تحولات زیادی داشته است و امیدواریم در خراسان جنوبی هم این اتفاق رخ دهد.

وی ادامه داد: این بخش از توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها خارج و به سمت رشد و توسعه دیگر رشته‌ها مرتبط رفته است.

دلگیر با اشاره به مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپا گفت: با افتتاح این مرکز تلاش شده است در چنین رویدادهایی، اکوسیستم کارآفرینی در دانشگاه‌ها شکل بگیرد و اعضای هیات علمی را وارد این فضاها کنیم.

وی در همین خصوص اضافه کرد: امروزه دیگر زیبنده نیست اعضای هیات علمی فقط به چند مقاله بسنده کنند و باید وارد این نوع فضاها شوند تا دانشجوها را هم بتوانند جذب و علاقمند به این بخش کنند.

دانشگاه بیرجند با حضور ۱۰۰ نفر شرکت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هم برای کارآفرینان برنامه‌های خوبی در نظر گرفته است که از جمله آنها می‌توان به آموزش‌های تخصصی IT به علاقه‌مندان این بخش و اینکه در شرکت‌های استانی که به این افراد نیاز دارند جذب شوند، حمایت‌های مالی و معنوی در اعزام شرکت‌های استان به نمایشگاه‌های ملی و بین المللی اشاره کرد.

دلگیر ادامه داد: از جمله این نمایشگاه‌ها نمایشگاه افغانستان در شهریور است که در راستای معرفی، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استان است.

وی در زمینه ایده‌های برتر استارت‌آپ ویکند هم گفت: این ایده‎‌ها باید محصول نهایی تبدیل شوند تا سرمایه‌گذار قطعی پیدا کند و به همین دلیل بعد از رویداد به شتاب‌دهنده‌ها معرفی می‌شوند تا در آنجا آمادگی و پختگی کامل را پیدا کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بر تعیین و بررسی اولویت‌ها و مزیت‌های رقابتی استان در مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کارهای فاوای استان تاکید و به استفاده از فاوا برای رونق همه بخش ها توصیه اکید کرد.

دلگیر همچنین در حاشیه دومین روز از برگزاری این رویداد ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این رویداد کارآفرینی در استان بیان داشت: پنجمین استارتاپ ویکند بیرجند با حضور ده تن از مربیان مطرح حوزه کارآفرینی که پنج تن از آنها مربیان ملی هستند با هدف تمرین عملی ایده آفرینی و تبدیل آن به کسب و کار موثر و مفید با حضور و ثبت نام بیش از یکصد نفر از دانشجویان، برنامه نویسان، طراحان و علاقه مندان به استارتاپ از روز چهارشنبه 12اردیبهشت به مدت سه روز متوالی آغاز شده است.

وی تشریح کرد: با توجه به قدرت توانمندساز حوزه فاوا در تلاقی با سایر حوزه ها از قبیل صنعت،کشاورزی،گردشگری،حمل و نقل حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور علاوه بر توسعه کمی و کیفی ارتباطات به دنبال توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات در سایر حوزه ها با هدف ایجاد اشتغال ، توسعه خدمات الکترونیکی و آسایش و رفاه مردم در سایه این خدمات می باشد.

دانشگاه بیرجند با حضور ۱۰۰ نفر شرکت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن بیان اهمیت فعالیت و توجه جدی دانشگاهها به موضوعات روز حوزه فاوا و نقش موثر آن در کارآفرینی ادامه داد: نیل دانشگاهها از دانشگاههای صرفا پژوهشی به دانشگاههای کارآفرین هدف مهمی است که در صورت تحقق به توسعه اقتصادی کشور و کاهش نرخ بیکاری منجر خواهد شد.

وی تصریح کرد: گسترش فرهنگ کارآفرینی به گسترش کسب و کارهای جدید ، ایجاد انگیزه و امید در جوانان و رشد و توسعه همه جانبه کشور منجر خواهد شد.

دلگیر در ادامه ضمن بیان اهمیت برگزاری رویدادهای کارآفرینی عنوان کرد: آموزش ، انتقال تجربه، آشنایی با مفاهیم و تمایلات روز جهانی در حوزه های مختلف به ویژه فناوری اطلاعات و ایجاد شور و علاقه به ایده پردازی و کارآفرینی و تلاش در جهت ایجاد کسب وکار به صورت گروهی از مهمترین نتایج برگزاری رویدادهای کارآفرینی بوده و امید است این رویداد نقطه شروع خوبی برای ایده پردازان استان جهت برپایی کسب وکارشان باشد.

وی در پایان ضمن اشاره به فعالیتهای مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای فاوای استان از برنامه های مرکز برای توسعه و تکمیل زیست بوم کارآفرینی استان و تعیین اولویت ها و پتانسیلهای استان در حوزه کارآفرینی خبر داد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =