نقش مثبت مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد :

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مشارکت بخش خصوصی در تصمیمات دولت، تاثیر مثبتی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به تبعات تصمیم ارزی دولت بر اقتصاد اظهار کرد: دولت برای کنترل بازار ارز مجموعه تصمیمات و سیات‌هایی ارزی را در نظر گرفته است .

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تصمیمات دولت برای کنترل التهاب بازار منافع فعالان اقتصادی را تامین نکرده است، تصریح کرد: بسیاری از تصمیمات اعمال شده از سوی دولت منافع وارد کنندگان، صادرات و فعالان اقتصادی را تامین نمی‌کند و موانع بسیاری را در راه تولید و صادرات ایجاد کرده است.

وی افزود: باید پذیرفت تصمیمات دولت از لحاظ منافع ملی و با توجه به مشکلات بین المللی و چالش‌های داخلی که منجر به جدال ارزی در کشور شد، صورت گرفته و نیاز به همکاری بخش اقتصادی با دولت است.

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه سیاست‌های اعمال شده ناشی از التهابات بازار موقت است، بیان کرد: مشکلات و سخت گیری‌های موجود به دلیل شرایط حساس اقتصادی است اما به صورت مقطعی خواهد بود و پس از گذر از بحران، دوباره به شرایط عادی باز خواهد گشت.

وی یادآور شد: بدون تردید مشارکت بخش خصوصی در  تصمیمات دولت تاثیر مثبتی خواهد داشت اما متاسفانه در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، بخش خصوصی و فعالین اقتصادی مورد مشورت قرار نمی‌گیرند، این امر در برخی از مواقع مشکلات فراوانی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایجاد می‌کند.

سلاح ورزی در پایان گفت: کاهش صادرات باعث کاهش تولید و ازدست رفتن بازار‌های هدف می‌شود، بنابراین لازم است شرایط ویژه‌ای برای صادرات فراهم  شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  +    =  27