کسری بودجه کشورهای اروپایی چه قدر است؟

دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد کسری بودجه منطقه یورو و اتحادیه اروپا به ترتیب به ۰.۹ درصد و یک درصد از تولید ناخالص داخلی آن ها رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در سال ۲۰۱۷ بدهی و کسری بودجه دولت های اروپایی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است. کسری بودجه منطقه یورو در سال ۲۰۱۶ به نسبت تولید ناخالص داخلی آن ۱.۵ درصد بود.

در سال ۲۰۱۷ کشور مالت با ۳.۹ درصد مازاد بودجه، بیشترین مازاد بودجه را داشته است و پس از این کشور، قبرس با ۱.۸ درصد، جمهوری چک با ۱.۶ درصد، لوکزامبورگ با ۱.۵ درصد، سوئد و آلمان هر دو با ۱.۳ درصد و هلند با یک درصد مازاد بودجه قرار دارند. کشورهای دانمارک، بلغارستان، یونان، کرواسی، لیتوانی واسلوونی نیز دیگر کشورهایی بوده اند که مازاد بودجه داشته اند. از سوی دیگر اسپانیا با کسری بودجه منفی ۳.۱ درصدی و پرتغال با کسری بودجه منفی سه درصدی، بیشتر از سایر کشورها کسری داشته اند.

تا پایان سال ۲۰۱۷، کمترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی مربوط به استونی با ۹ درصد بوده است و پس از این کشور، لوکزامبورگ با ۲۳ درصد، بلغارستان با ۲۵.۴ درصد، جمهوری چک با ۳۴.۶ درصد، رومانی با ۳۵ درصد و دانمارک با ۳۶.۴ درصد قرار دارند.

۱۵ کشور اروپایی بیش از ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود بدهی دارند که بالاترین بدهی متعلق به یونان با ۱۷۸.۶ درصد است و پس از این کشور ایتالیا با ۱۳۱.۸ درصد، پرتغال با ۱۲۵.۷ درصد و بلژیک با ۱۰۳.۱ درصد قرار دارند.

تا پایان سال ۲۰۱۷، مخارج دولتی کشورهای منطقه یورو معادل ۴۷.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی بوده است. هم در منطقه یورو و هم در اتحادیه اروپا، میزان مخارج دولتی به نسبت سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ کاهش یافته است.

 

منبع: ایسنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =