بلاک چین اتریوم؛ راهکاری برای انجام معاملات و هویت بخشی پناهندگان سوری

پروژه بلاک چین اتریوم از سوی برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد به منظور شناسایی هویت پناهندگان سوری راه اندازی شده است.

پروژه بلاک چین اتریوم (1) از سوی برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد به منظور شناسایی هویت پناهندگان سوری راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سوری ها با آغاز جنگ، برای در امان بودن به مرزهای اردن پناه آوردند؛ این درحالی است که برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد در کنار برخی از شرکای دیگر به منظور حفظ اطلاعات خصوصی افراد پروژه ای را تحت فناوری بلاک چین راه اندازی کرده است.

 

براساس گزارش MIT Technology Review (2)، اردوگاه پناهندگان ازرق در اردن، شامل ده ها هزار نفر از افرادی است که از سوریه به این مکان آمده اند.  این درحالی است که پناهندگان بخشی از پروژه بلاک چین اتریوم  با نام "private fork" به شمار می روند؛ به طوری که پناهدگان تحت این پروژه، افزون بر شناسایی هویت شان، می توانند کمک های برنامه جهانی غذا را دریافت کنند، معاملات روزانه خود را انجام دهند و در عین حال اطلاعات شخصی شان هم حفظ شود.

به عنوان مثال، یک پناهنده ای که از سوپر مارکت محلی اردن خرید می کند، می تواند با ارائه عکس سلفی پرداخت خود را انجام دهد. گفتنی است، این روش "EyePay" نام دارد، به طوری که  تصویر، می تواند از روی چشم فرد وی را شناسایی کند.

در عین حال با استفاده از این روش، به افرادی که هیچ فرم رسمی شناسایی یا هیچ مدرکی از محل اقامت ندارند، هویت دیجیتال داده می شود.  

معمار پشت این برنامه، هومان هاداد، امیدوار است که روزی این پناهندگان سوری بتوانند توسط سیستم شناسایی بلاک چین از کیف پول دیجیتال که شامل سابقه خرید، شناسایی و «دسترسی به حساب های مالی» است، بهره ببرند.

باید اشاره کرد که این پروژه روشی است تا کمک های بشردوستانه به دست افراد برسد. همچنین برنامه جهانی غذا افزون بر اهدای غذا به پناهندگان، با دادن پول به توانمندی آنها نیز کمک می کند. از سویی پروژه تحت بلاک چین باعث کاهش 98 درصدی هزینه ها و بسیاری از چالش های مرتبط با انتقال های بانکی شده است؛ به طوری که پناهندگان می توانند با نقدینگی بیشتر زندگی خود را بهبود بخشند.

 

ترجمه: فرحناز سپهری
منبع:https://www.ccn.com/an-ethereum-blockchain-is-restoring-the-identity-of-syrian-refugees/
پی نوشت:
1- یک پلت فرم آزاد مبتنی بر فناوری بلاک چین است و از پیشگامان ارزهای دیجیتالی (رمز پایه) دنیا به شمار می رود.

2- MIT Technology Review: مجله ای که توسط موسسه فناوری ماساچوست منتشر شده و  در سال 1899 بنیان گذاشته شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  8  =