اثرات مرگ رهبر کره شمالی بر بازار طلا/هر انس فعلا ۱۵۹۵ دلار

امروز دوشنبه نخستین روز معاملات بازارهای جهانی و از جمله طلا در این هفته است. امروز از کره شمالی خبر آمد که رهبر این کشور درگذشته . این باعث آرامتر شدن بازار طلا شده است زیرا یکی از عوامل نگرانی و ترس آسیاییها امروز حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سایت اسدی نیا خبر دیگری به شدت آسیا را تکان داد و آن تهدید موسسه اعتبار سنجی فیتچ به کاهش رتبه اقتصادی و بدهی فرانسه و 6 کشور حوزه یورو. این تهدید به شدت بر بازارهای بورس آسیا تاثیر گذاشته و تمام آنها را منفی کرد که این جو منفی احتمالا در ساعاتی بعد به اروپا و امریکا نیز سرایت خواهد نمود. در بیانیه موسسه فیتج جمله ایی هست که بسیار خود نمایی می کند: " ما اعتقاد داریم به علت موانع فنی و سیاسی، امکان به توافق رسیدن در حوزه یورو برای مقابله با بحران بدهی این حوزه وجود ندارد". حتی ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا هشدار داده که با این وضعیت ممکن است حوزه یورو از هم بپاشد.

این تهدید و جملات باعث شد که شاخص دلار باز هم افزایش یابد و این افزایش باعث کاهش در قیمت طلا گردیده است . پیشبینی می شود که امروز قیمت طلا رو به ضعف باشد حتی آسیایی ها اعتقاد به قیمت 1500 دلار دارند.

اگر 3 ماه پیش چنین تهدیداتی از سوی موسسات اعتبار سنجی انجام می گرفت، قیمت طلا افزایش می یافت ولی چند هفته ایی هست که در گزارشهای روزانه می گویم  سرنوشت قیمت طلا فعلا به دست شاخص دلار در جهان است.

به تمام مطالب بالا باید این را هم اضافه کردکه با فرارسیدن روزهای پایانی سال میلادی 2011، نقدینگی در بازار طلا به شدت کاهش یافته و این کاهش نقدینگی هم به عوامل ضعیف کردن روند قیمت طلا کمک نموده است.

بنابراین روند کلی قیمت طلا برای امروز نیز تمایل به کاهش را نشان می دهد ولی اگر بالای 1591 دلار تثبیت شود می تواند موقتا تا حدود 1600 دوباره افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلا در ساعت حدود  10.45 به وقت تهران قیمت هر انس طلا روی 1595 دلار قرار داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7