شاپرک و شتاب واگذار نمی شود

در حالی که برخی رسانه ها اخباری را درباره واگذاری شاپرک و شتاب به بخش خصوصی منتشر کرده‌اند اما به گفته مسئولان مربوطه چنین بحثی مطرح نشده است.

در حالی که برخی رسانه ها اخباری را درباره واگذاری شاپرک و شتاب به بخش خصوصی منتشر کرده‌اند اما به گفته مسئولان مربوطه چنین بحثی مطرح نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، برخی رسانه‌ها طی روزهای گذشته اخباری را مبنی بر واگذاری شبکه‌ شتاب و شاپرک به بخش خصوصی منتشر کرده‌ و مدعی شده‌اند که هماهنگی‌هایی برای این واگذاری صورت گرفته است. این رسانه‌ها  همچنین تاکید کرده‌اند که در جلسه‌ای که ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در واپسین روزهای سال ۹۶ با مدیران شرکت‌های ملی و خدمات انفورماتیک و شاپرک داشته درباره این موضوع بحث و هماهنگی انجام داده است.

محسن قادری مدیرعامل شاپرک درباره جلسه پایان سال با رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: در جلسه‌ای که پایان سال گذشته با رییس کل بانک مرکزی برگزار شد هیچگونه صحبتی درباره واگذاری شتاب و شاپرک مطرح نشد و موضوع واگذاری شرکت شاپرک به بخش خصوصی صحت ندارد.

همچنین در اخبار رسانه‌ها آمده است که شورای عالی بانک‌های دولتی و کانون بانک های خصوصی درباره چگونگی انتقال دو سامانه شتاب و شاپرک و نحوه اداره آنها با بانک مرکزی جلساتی را برگزار و مدل اجرایی را استخراج کرده‌اند.

در همین ارتباط، محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری در این باره گفت:  هرچند سیاست کلی دولت واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی است اما هیچگونه هماهنگی با کانون در این زمینه انجام نشده و بحث انتقال دو سامانه شتاب و شاپرک فعلا در دستور کار نیست.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  20