تسهیلات آنلاین بانک قرض الحسنه مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از ارائه تسهیلات آنلاین توسط این بانک خبر داد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از ارائه تسهیلات آنلاین توسط این بانک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایبِنا، مرتضی اکبری با تبریک ایام دهه فجر در نشست خبری که به مناسبت ارایه گزارش وضعیت و اقدامات بانک در سال جاری برگزار شد، اظهار داشت: بانک از سال گذشته در حد منابعی که در اختیار دارد سعی داشته تا تبلیغات خود را به سمت مسئولیت های اجتماعی هدایت کند و در همین راستا حوزه های آموزش، بحران، زلزله، آزادسازی زندانیان غیرعمد و … فعالیت های انجام شده است.

وی افزود: بانک فرض الحسنه مهر ایران سعی کرده با توجه به بار معنوی که بر دوش دارد در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیز فعالیت داشته باشد. برهمین اساس همکاران ما در بانک، ساخت و بازسازی یک مدرسه در مناطق زلزله زده در کرمانشاه را با هزینه خود برعهده گرفته اند، که این نشان از اهمیت مسئولیت اجتماعی برای همکاران ما در بانک است.

اکبری در پاسخ به ایبِنا درباره فعالیت این بانک در زمینه بانکداری الکترونیک، گفت: به دلیل ارتباط و تعامل بانک با مردم، به طور حتم باید به سمت افزایش ارائه خدمات الکترونیکی حرکت کنیم.

وی افزود: برهمین اساس ما جزء بانک هایی هستیم که افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات آنلاین را آغاز کرده ایم. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: بخش زیادی از تقاضا برای دریافت تسهیلات ۵ یا ۱۰ میلیون تومانی است و مراجعه مکرر به بانک برای دریافت این تسهیلات موجب نارضایتی مشتریان بانک خواهد شد.

اکبری افزود: برهمین اساس ما تلاش کردیم تا پرداخت تسهیلات آنلاین صورت گیرد و اکنون نیز حدود ۱۰ درصد از مشتریان این تسهیلات را دریافت کرده اند.

وی درباره موبایل بانک، این بانک گفت: سپرده گذاران پیش از این از این سرویس بانک استفاده نمی کردند اما در حال حاضر خوشبختانه رویکرد مشتریان تغییر کرده و استقبال خوبی از موبایل بانک، بانک قرض الحسنه مهر ایران صورت گرفته است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه افزود: سال گذشته منابع این بانک بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان بود که اکنون با رشد ۶۶ درصدی به ده هزار و دویست میلیارد تومان رسیده است. در ۱۰ ماهه امسال نیز به ۶۰۰ هزار نفر از مشتریان بانک به رقمی حدود ۶۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات داده شده است.

به گفته وی، طی ۱۰ سال گذشته حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که ۶۵۰۰ میلیارد تومان آن تنها در ۱۰ ماهه امسال صورت گرفت. وی تاکید کرد: بالغ بر ۹۶ درصد هزینه های عملیاتی بانک از محل کارمزدها پوشش داده شده که نشان دهنده این است که بدون دریافت سود از تسهیلات می توان هزینه های بانکی را تامین کرد.

وی تعداد سپرده گذاران این بانک  را ۵ میلیون نفر اعلام کرد که از این تعداد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ارتباط دایم با بانک هستند. اکبری از افزایش سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی بانک در آینده نزدیک خبر داد و افزود: اکنون  نسبت کفایت سرمایه این بانک اکنون ۳۰ درصد است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر درباره حوزه های ایفای مسئولیت های اجتماعی نیز اظهارداشت: امسال نیمی از هزینه های تبلیغاتی بانک به امور اجتماعی نظیر حوزه های بهداشت، آموزش، پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته است.

وی از برنامه بانک برای تفاهم نامه با سازمان زندان ها خبر داد که در قالب آن ۴۴ نفر از زندانیان جرایم غیز عمد آزاد می شوند. اکبری گفت: این بانک در دولت قبل ایجاد شد اما ۷۰ درصد عملیات و فعالیت های آن در چهار تا پنج سال اخیر انجام شده است.

اکبری افزود: اکنون دو بانک قرض الحسنه در کشور داریم و رویکرد دولت تدبیر و امید هم این است که این بانک های قرض الحسنه تقویت شوند و مکمل بانک های تجاری باشند. وی وظیفه بانک های تجاری را پوشش نیازهای تولید و تجارت دانست و گفت: بانک های قرض الحسنه باید در حوزه مسئولیت های اجتماعی و نیازهای خُرد جامعه ورود کنند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره دستور رییس جمهوری درباره فروش اموال مازاد بانکی گفت: نظام بانکی در حوزه اموال مازاد با دو مشکل وجود ساختمان ها، شرکت ها و اموال تملیکی و هم وثایق روبروست.

به گفته وی، بانک ها حق نگهداری اموال تملیکی ندارند زیرا زیان ده هستند اما به دلیل شرایط رکودی، مزایده فروش می گذاشتند اما به فروش نمی رفت. اکبری افزود: موفقیت این واگذاری نیازمند آن است که آن بنگاه یا ملک مشتری داشته باشد و هم فرآیند اداری را طی کند که حرف و حدیثی هم نداشته باشد.

اکبری اظهارداشت: از دولت دوازدهم فشار مضاعفی به بانک ها وارد شده است تا اموال مازاد خود را به فروش برسانند و بین ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان از فروش اموال مازاد بانک ها طی یک ماه گذشته فروخته شده است.

وی اظهارداشت: البته نتایج فروش این اموال طی ۶ ماه آینده بیشتر ملموس خواهد بود. اکبری تاکید کرد: بانک ها ۷۰ تا ۸۰ درصد از اموال مازاد و تملیکی دارند، ضرر می بینند و خودشان دوست دارند این اموال به فروش برود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره نسبت انجماد دارایی ها در نظام بانکی نیز گفت: این نسبت بسته به نوع بانک متفاوت است؛ برخی از بانک های بزرگ، بخش قابل توجهی از دارایی های خود را به صورت اموال سمی و منجمد شده در اختیار دارند که لازم است به فروش رسانند.

وی تاکید کرد: ما هیچ بنگاه و اموال مازاد نداریم و براساس اجازه بانک مرکزی بانک ها می توانند حداکثر ۳۰ درصد از منابع خود را به شکل دارایی حفظ کنند که این نسبت در بانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۵ درصد است.

محمدهادی ایازی نیز در مراسم امضای قرارداد مشارکت در ساخت مرکز بازپروری مبتلایان به اعتیاد با بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: طرح نظام سلامت از جمله پروژه هایی است که نیازمند مشارکت بیشتر  مردم و بنگاه های اقتصادی هستیم، البته در مواردی ما دچار کمبود تخت بیمارستانی هستیم که در این خصوص برخی بانک ها از جمله مهر ایران حل بخشی از مشکلات نظام سلامت را در حد توان خود برعهده گرفته اند.

معاون وزیر بهداشت افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در بیمارستان روانپزشکی علوم پزشکی ایران قصد احداث مرکز بازپروری را داریم. وی تصریح کرد: سه خانه بهداشت در منطقه زلزله زده کرمانشاه ظرف یکسال آینده ساخته خواهد شد، که بر این اساس زمین تحویل بانک مهر ایران شده است. به گفته ایازی، مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی در تمام دنیا همچون نظام مالیاتی است و بنابراین در قرارداد شرکت های خارجی نیز بر مسئولیت اجتماعی تاکید شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  −    =  39