نخستین رویداد استارت آپ ویکند محیط زیست و مدیریت شهری هوشمند

نخستین استارت آپ ویکند محیط زیست و مدیریت شهری هوشمند در تاریخ 9 لغایت 11 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

نخستین استارت آپ ویکند محیط زیست و مدیریت شهری هوشمند با محوریت مدیریت حمل و نقل و ترافیک و کاهش آلودگی هوا، مدیریت پایدار منابع (آب، پسماند، انرژی) و درآمدهای پایدار در تاریخ 9 لغایت 11 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران، صدرالدین علی پور رئیس این مرکز با اشاره به اینکه امروزه شهرها کانونهای نوآوری، رشد، بالندگی و توسعه جوامع انسانی هستند و حجم اعظم فعالیتهای انسانی در آنها متمرکز است گفت: اکنون بیش از نیمی از جمعیت و تا سال 2050 بیش از 70 درصد جمعیت کره زمین در شهرها سکونت خواهند یافت.
وی با بیان اینکه با ادامه روند شهرنشینی بیش از 80 درصد انرژی و منابع مصرف و بیش از 70 درصد گازهای گلخانه-ای تولید خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع و اکوسیستم ها در شهرها و رشد فزاینده فعالیتهای شهری، مدیریت پایدار منابع از جمله آب، انرژی، خاک، منابع مالی، دارایی¬های شهری و ایجاد درآمدهای پایدار، کنترل آلودگی های محیط زیستی حاصل از فعالیتها و خدمات شهری به یکی از جدی ترین چالشهای مدیریت شهری در کلانشهرها تبدیل شده است و ضرورت تحقق توسعه پایدار شهری را بیش از پیش بدیهی می نماید.
علی پور خاطر نشان ساخت: با نگاهی بر آرمانهای جهانی توسعه پایدار، شهرهای پایدار هوشمند بر 3 پایه اصلی شامل تمرکز بر پایداری شهرها و جوامع، اقدامات لازم در راستای تغییر اقلیم، تمرکز بر بهره گیری از تکنولوژیها و نوآوریها در راستای ارتقاء سطح زیرساختها شکل یافته اند.
رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران گفت: با اشاره به برنامه تهران پايدار هوشمند به عنوان رويكردي جامع در پايدارسازي، هوشمندسازي و بهينه سازي زيرساختها، فرايندها و خدمات با بهره گيري از فناوري اطلاعات و تكنولوژي هاي نوين در راستاي توسعه پايدار کلانشهر تهران به عنوان دومین مگاسیتی غرب آسیا متمرکز خواهد بود.
وی هدف از این برنامه را مديريت پايدار منابع در شهرها (آب، انرژي، پسماند و دارايي هاي شهري)،كاهش هزينه هاي مديريت شهري، ايجاد درآمدهاي پايدار در شهرها، شفاف نمودن فرايندها و بهبود چالشهاي مهم شهري از جمله آلودگي هاي محيط زيستي به¬ويژه آلودگي هوا، آب و مديريت پسماند برشمرد.
علی پور پرداختن به ابعاد اجتماعي از جمله افزايش احساس تعلق و پويايي شهري، جلب مشاركت شهروندان، كيفيت خدمات شهري و در نهايت بهبود كيفيت زندگي شهري در برنامه تهران پایدار هوشمند را از جمله مهمترین رویکردهای مدیریت شهری کنونی دانست که می تواند آغازگر فصل جديدي از تكامل كانونهاي شكوفايي انساني، هویت بخشی و توسعه پایدار در کلانشهر تهران باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اهمیت بهره گیری از ایده ها، نوآوریها و نگاه خلاقانه علمی و به¬روز جامعه دانشگاهی کشور در ارائه راهکارهای موثر بومی با هدف مرتفع ساختن چالشهای مدیریت شهری به ویژه محیط زیستی، همچنین کاهش هزینه ها و ایجاد در آمدهای پایدار در مدیریت کلانشهر تهران، برگزاری نخستین استارت آپ ویکند محیط زیست و مدیریت شهری هوشمند از نخستین گامها در مسیر حرکت به سوی تهران پایدار هوشمند خواهد بود.
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار محورهای این استارت آپ ویکند را مدیریت حمل و نقل، ترافیک و کاهش آلودگی هوا، مدیریت پایدار منابع (آب، پسماند، انرژی) و درآمدهای پایدار برشمرد.
لازم به ذکر است این استارت آپ از تاریخ 9 لغایت 11 اسفند ماه در دانشگاه شهید بهشتی با همکاری معاونت علم و فن آوری ریاست جمهوری، مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
شهروندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه اجرایی استارت آپ به شماره 66566270 داخلی 139 تماس حاصل فرمایند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  −    =  74