افزایش کلاهبرداری از طریق پرداخت موبایلی در چین

نتایج یک تحقیق نشان داد

کلاهبرداری از طریق پرداخت موبایلی در چین افزایش یافته است.

کلاهبرداری از طریق پرداخت موبایلی در چین افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پرداخت موبایلی در چین باعث شده که پول نقد منسوخ شود، اما شرایط این تکنولوژی هم نگرانی‌های امنیتی جدیدی ایجاد کرده است.

تحقیقی که توسط "یونینون پی" چین بر 105 هزار نفر انجام شده، نشان می دهد، 60 درصد افراد با نوعی تهدید امنیتی پرداخت موبایلی ، مثل درز اطلاعات، کلاهبرداری یا حملات ویروس های موبایلی روبرو شده اند.

کدهای QR – که با استفاده از تلفن همراه اسکن می‌شوند–  محبوب‌ترین روش پرداخت موبایلی در چین هستند اما کلاهبرداری با این روش هم در حال افزایش است. نزدیک به 30 درصد کاربرانی که کلاهبرداری موبایلی را گزارش کرده اند، می گویند: کدهای QR باعث آن بودند و این رقم در سال گذشته تنها 15 درصد بوده است.

برای مثال یک روش متداول برای کلاهبرداری از کاربران کدهای QR، استفاده از یک حساب تقلبی در یکی از شبکه‌های اجتماعی است که کد اسکن شده را به حساب بانکی فرد کلاهبردار به جای شرکت فروشنده متصل می کند.

پاسخ دهندگان بیان کردند این خطرات در زمان باز کردن یک حساب جدید بیشتر رخ می‌دهد. برای روان‌تر کردن روند پرداخت، پلاتفرم های موبایلی از میانبر استفاده می‌کنند –مانند شماره تلفن موبایل– تا کاربر آن را تایید کند. اما این کار می‌تواند کاربران را بیشتر در معرض خطر قرار دهد.

کاربران مسن تر بیشتر در معرض کلاهبرداری قرار دارند، 59 درصد پاسخ دهندگان بالای 50 سال می گویند حداقل یک بار از آنها کلاهبرداری شده است. این تحقیق نشان می دهد، افراد مسن خیلی زود جذب تخفیفات می‌شوند و خیلی راحت‌تر کد QR را نسبت به جوان‌تر‌ها اسکن می‌کنند.

در این گزارش، زنها 10 درصد بیشتر از مردها مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند اما مردها مقدار پول بیشتری را از دست داده‌اند.

 

منبع : https://www.caixinglobal.com/2018-01-18/quick-take-mobile-payment-fraud-rises-in-china-report-finds-101199694.html

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  80