رقابت نفت، طلا و دلار در ۱۸ ماه آینده/کلید در اختیار غرب آسیا

جرگ کینر یک کارشناس اقتصادی معتقد است که قیمت طلا در 18 ماه آینده به 2500 تا 4500 دلار در هر اونس خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شبکه تلویزیونی "سی‌ ان‌ بی‌سی" در گزارشی به بررسی روند قیمت طلا پرداخت .
مدتی است که بازارهای جهانی با قیمت‌‌های بالای کالاهای اساسی روبرو هستند و اقدامات رهبران اتحادیه اروپا برای آرام کردن ترس سرمایه‌گذاران از وضعیت بحران یورو بسیار ناچیز است؛ این امر سبب شده است سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری نگاه کنند.

بر این اساس  جرگ کینر یک کارشناس اقتصادی معتقد است که قیمت طلا در 18 ماه آینده به 2500 تا 4500 دلار در هر اونس خواهد رسید.
در عین حال طی یک ماه گذشته قیمت طلا 57 دلار کاهش یافته و به 1711 دلار در هر اونس در معاملات روز جمعه رسید.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بازار به دقت اخبار غرب آسیا و چگونگی حرکت قیمت نفت را زیرنظر دارد؛ قیمت نفت به علت تنش‌ها در غرب آسیا می‌تواند افزایش یابد.

وی حتی قیمت‌های بالاتری را برای نفت و به همان اندازه کاهش ارزش دلار را پیش‌بینی کرده است.

بر اساس این گزارش، آخرین مداخله عظیم در بازارهای جهانی زمانی صورت گرفت که سیاست‌های انقباضی توسط فدرال رزرو پس از رکود جهانی سال 2008 اعلام شد و آنچه اکنون شاهد آن هستیم این است که ارزش دلار آمریکا در جهان در حال کاهش است.

کاهش ارزش دلار سبب می‌شود که پول برای بدهی‌ها استفاده شود تا سیستم بانکداری در غرب دوباره سرمایه خود را بازیابد؛ این شرایط از بازار فلزهای گران‌بها حمایت خواهد کرد و درنتیجه قیمت طلا افزایش می‌یابد.

نخستین مداخله جهانی که در سال 2008 صورت گرفت موجب 2 برابر شدن قیمت طلا شد در نتیجه با در نظر گرفتن شرایط کنونی، باید انتظار سیاست‌های انقباضی مانند سال 2008 را داشته باشیم  و این امر به این معنی است که قیمت طلا در 18 ماه آینده به 2500 تا 4500 دلار در هر اونس خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4