نگاهی فراتر از تکنولوژی به بانکداری دیجیتالی

مفهوم دیجیتال صرفا درباره تکنولوژی نیست.

بانک‌های کوچکتر فکر می‌کنند اگر بانکداری موبایلی به مشتری پیشنهاد دهند، بانکداری دیجیتالی ارائه داده‌اند. شاید این تفکر پنج سال پیش درست بود اما اکنون؟ مفهوم دیجیتال صرفا درباره تکنولوژی نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از عصر بانک؛با افزایش خدمات بانکداری موبایلی ارائه شده توسط بخش عمده‌ای از بانکها و موسسات مالی، نوآوری در فضای دیجیتالی اکوسیستم فین‌تک‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است، به ویژه برای بازیگران کوچکتر همچون بانک‌های محلی یا انحادیه‌های اعتباری.

بنابراین، این موسسات کوچکتر چگونه می‌توانند پلت‌فرمهای دیجیتالی خود را به چیزی فراتر از یک بانکداری موبایلی در ساده‌ترین شکل ممکن تبدیل کنند؟

در ابتدا، باید ذهنمان را تغییر دهیم. مفهوم دیجیتال صرفا به معنی خدمات موبایلی و آنلاین بودن نیست، بلکه به معنی ایجاد یک تجربه روان است.

این ذهنیت منوط به این است که بانکها به خطوط مابین دنیای دیجیتال و فیزیکی نگاهی بیاندازند و از مدیریت این دو، به عنوان «دو بخش جداگانه» دست بردارند.

با در نظر گرفتن این مورد، بانک‌ها باید  در بکارگیری تکنولوژی‌هایی همچون هوش مصنوعی و احراز هویت بیومتریکی در شعب فیزیکی بیشتر تمرکز داشته باشند. به ویژه برای بانکهای کوچکتر که نیازمند ارائه یک تجربه دیجیتال بی عیب و نقص برای رقابت با بانکهای بزرگتربه مشتری هستند.

ما قطعا این را می‌دانیم که شعب فعلا در جای خود پایدار خواهند ماند. در سال ۲۰۱۸، بانکها خدماتی همچون ارائه سرویس بدون کارت را ادامه خواهند داد؛ سرویسی که بر پایه تکنولوژی NFC بنا شده است. همچنین راهکارهای بیومتریک  بر پایه تکنولوژی شناسایی رگ کف‌ دست برای تایید هویت کاربر استفاده خواهد شد. هر دو راه حل تجربه بانکداری دیجتال مشتری را به شعب فیزیکی بهتر متصل می‌کنند.

همچنین بانکها در سال جدید، بعضی از تکنولوژیهای نوین را آزمایش می‌کنند، تکنولوژی‌هایی که تجربه کاربری را بهبود خواهند بخشید. بانکداری صوتی  از جمله این موارد است که بانکها به دنبال بکارگیری آن هستند. این کار را می‌توان با پشتیبانی از دستگاههایی همچون الکسا انجام داد، هرچند هنوز زمانی برای آن مشخص نشده است.

بانک‌های کوچکتر فکر می‌کنند اگر بانکداری موبایلی به مشتری پیشنهاد دهند، بانکداری  دیجیتالی ارائه داده‌اند. شاید این تفکر پنج سال پیش درست بود اما اکنون؟ مفهوم دیجیتال صرفا درباره تکنولوژی نیست…

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  37  =  39