سکه، پلتفرم شرکت به پرداخت ملت

محمدعلی ترابیان برنامه های آینده خود را تشریح کرد

شرکت «به پردخت ملت»، به عنوان یک PSP، در راستای ارتقای بانکداری الکترونیک و با تمسک به های تک، سعی در ارائه خدمات ارزنده‌ای کند.

امروزه بانکداری الکترونیک در نظام بانکداری کشور جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. در این میان، شرکت « به پرداخت »، به عنوان یک PSP سعی کرده تا در راستای ارتقای بانکداری الکترونیک، با تمسک به های تک، خدمات ارزنده‌ای را ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک؛ امروزه بانکداری الکترونیک در نظام بانکداری کشور جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. در این میان، شرکت «به پردخت ملت»، به عنوان یک PSP سعی کرده تا در راستای ارتقای بانکداری الکترونیک، با تمسک به های تک، خدمات ارزنده‌ای را ارائه کند. محمدعلی ترابیان، مدیر عامل شرکت به پرداخت ملت، در نشست خبری امروز، از فعالیتها و برنامه های آینده این شرکت گفت.
جزو بهترین‌های شاپرک هستیم
ترابیان با اشاره به سال تاسیس و فعالیت‌های شرکت به پرداخت گفت: این شرکت در سال 84 تاسیس شده و کل سهام این شرکت در ابتدا مربوط به بانک ملت بود. شروع کار شرکت، تولید سوییچ برای پذیرندگی و صادرکنندگی بود.
وی افزود: فعالیتهای شرکت ادامه پیدا کرد تا در ادامه موفق به کسب مجوز ارائه خدمات پرداخت یا همان PSP از بانک مرکزی شد. این شرکت با کسب مجوز از شاپرک، جزو دوازده PSP دارای مجوز از شاپرک شد که در ادامه با فعالتیهای خود، در رده‌بندی شاپرک، جزو شرکت‌های خوب قرار گرفت.
او ادامه داد: در حال حاضر وقتی صحبت از تراکنش‌های بانک ملت می‌شود، باید بدانیم که بانک ملت به عنوان یک بانک برتر دارای تعداد تراکنش بالایی است. در ماه هر ATM این بانک به طور متوسط حدودا 12 تا 13 هزار تراکنش مالی دارد که حجم بالایی محسوب می‌شود.
توسعه سوییچ بانکی از اهداف شرکت
او با اشاره به توسعه سوییچ بانکی گفت: توسعه سوییچ بانکی یکی از اهدافی است که شرکت در حال پیگیری آن است. در حوزه PSP نیز این شرکت فعالیت خود را از سال 85 آغاز کرده که در سالها 87 و 88 و 89 شرکت توسعه خوبی در این زمینه کسب کرد. در حال حاضر نیز نزدیک به یک میلیون پایانه در "مجموعه سوییچ PSP شرکت "به پرداخت نوین"، سرویس دریافت می‌کند که حدودا 900 هزار تراکنش، مربوط به پایانه‌های فروشگاهی هستند و باقی آن در حوزه اینترنت است.
او افزود: در ابتدا حوزه فعالیت شرکت صرفا محدود به فعالیت با بانک ملت بود که این موضوع برای ما هم حسن داشت و هم محدودیت. اما در چند سال اخیر حوزه فعالیتهای ما بیشتر شده و با سایر بانکها نیز وارد فعالیت شده‌ایم.
افزایش سرمایه 100درصدی شرکت، به زودی
ترابیان با اشاره به واگذاری سهام شرکت به پرداخت در بورس اوراق بهادار گفت: عملیات بورسی شدن شرکت به پرداخت در سال 95، در دستور کار قرار گرفت که با آماده شدن مقدمات این واگذاری در 3 ماهه دوم سال 96، سهام این شرکت در بازار بورس عرضه شد.
وی گفت: خوشبختانه ما مجوز افزایش سرمایه شرکت را نیز اخذ کرده‌ایم. بر این اساس سرمایه شرکت از 95 میلیارد به حدود 200 میلیارد افزایش خواهد یافت. کارهای مقدماتی این موضوع انجام شده و به زودی شاهد افزایش سرمایه شرکت خواهیم بود.
از های تک نهایت استفاده را می‌بریم
مدیر عامل شرکت به پرداخت با اشاره به سیاستهای آینده این شرکت گفت: یکی از سیاستهای اصلی ما به روز کردن فعالیتها و استفاده از بهترین و به‌روزترین فناوری‌ها است. تلاش ما این است که از "های تک،" نهایت استفاده را ببریم و از این امانت به خوبی نگهداری کنیم. مطمئنا در چند سال آینده شاهد شرکتی خواهیم بود که استفاده از تکنولوژی سطح بالا در آن، جزو محورهای اساسی فعالیتش است.
وی یکی دیگر از اهداف شرکت را توسعه همکاری با مراکز علمی کشور دانست و گفت: در حال حاضر با معاونت فناوری و توسعه شرکتهای دانش بنیان در نهاد ریاست جمهوری و دانشگاه صنعت شریف ارتباطات خوبی داریم. البته قصد داریم که در همین زمینه همکاریمان را با نهادهای علمی بیشتر کنیم.
پایانه دکوری نداریم
ترابیان یکی دیگر از سیاستهای مد نظر شرکت را پیشرفت در حوزه پرداخت تبیین کرد و افزود: شرکت قصد دارد که در حوزه فین تک و استارت آپ نقش جدی داشته باشد و این یکی از سیاستهایی است که شرکت دنبال می‌کند؛ چرا که شرکت قصد ندارد صرفا به عنوان یک اسپانسر و یا یک حامی صرف نقش آفرینی کند.
او با اشاره به میزان فعالیت‌ پایانه‌های خرید و فروش شرکت به پرداخت ملت گفت: در حال حاضر این شرکت بالاترین کارانه فروش را دارد که بالای یک و نیم است. این عدد، رقم بسیار مهمی است و نشان از این دارد که پایانه‌های ما پایانه دکوری نیست و فعال هستند. البته در حوزه اینترنت در دوره کوتاهی رتبه بالایی نداشتیم.
حضور جدی در فضای مجازی و تلفن همراه
وی تصریح کرد: در حال حاضر در فضای مجازی و تلفن همراه نیز فعال هستیم. امیدواریم شرایط شرکت، هم در هر دو حوزه ارتقا پیدا کند.
سکه، پلتفرم شرکت به پرداخت ملت
ترابیان با اشاره به اپلیکیشن سکه و کارآیی آن گفت: به دلیل اهمیت حضور در فضای مجازی، اپلیکیشن "سکه" طراحی شد. البته ما به اپلیکیشن "سکه" به عنوان یک نرم افزار موبایلی ساده نگاه نکرده‌ایم. سکه، یک پلتفرم است که امکان توسعه کسب و کارهای مختلف برای شرکت و برای سایر کسب وکارهایی که می‌توانند عرضه شوند را دارد. ما در این حوزه آمادگی کامل داریم، تا به لحاظ سرمایه گذاری و به لحاظ در اختیار قرار دادن امکانات در ایجاد درآمد برای کسب و کارها مشارکت کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =