بانکداری باز، ضرورتی برای رقابت

یکی از اصلی‌ترین بازیگران ارائه خدمات بانکداری‌باز، فینوتک است.

یکی از اصلی‌ترین بازیگران ارائه خدمات بانکداری‌باز، فینوتک است که این امکان را برای کسب و کارها فراهم کرده که بتوانند خدمات‌بانکی را در محیط‌های نرم افزاری و باکاهش وابستگی به بانک‌ها پیاده سازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایبِنا، از ابتدای خلق فلسفه مدیریت، مدیری وجود نداشته است که علاقه­ مند به ایجاد سرعت و سهولت در فرایندهای سازمان خود نباشد، چرا که این موضوع باعث ایجاد مزیت­ های رقابتی متعددی در بدنه سازمان و ارتباط با ذی نفعان می ­شود، اما این موضوع به آرزویی دست نیافتنی برای بسیاری از سازمان ­ها و برگ برنده ­ای برای تعداد کمتری از آن­ها تبدیل شده ­است.

پاشنه آشیل سازمان ­ها در این عدم موفقیت، هدر رفتن زمان در تصمیم­ گیری­ ها به دلیل عدم دسترسی آنی به داده­ ها، وجود فرآیندهای بروکراتیک و پیچیده، مواجهه با خطای انسانی، وابستگی دائمی به سیستم‌های برون­ سازمانی مانند وابستگی به بانک‌ها برای انجام فرآیندهای مالی است.

امروزه تمام شرکت­ های پیشرو در دنیا با تکیه بر تکنولوژی‌های نوین، در بستری امن، سریع و ساده با دریافت راهکارهای شخصی ­سازی شده، به مزیت ­های رقابتی مناسبی دست یافته­ اند. از آنجایی که استفاده از خدمات بانکی وجه اشتراک تمام کسب و کارهاست، راهکارهای این حوزه موارد استفاده بیشتر و مهم ­تری دارند.

به عنوان مثال شرکتی مانند CISCO با استفاده از این دسته از خدمات در حوزه مالی، بدون رفت و آمد به بانک، دسترسی در لحظه به اطلاعات حساب­ ها، چک ­ها و گردش اطلاعات خود دارد. همچنین تمامی پرداخت ­های خود به ذی نفعان و تأمین­ کنندگان را از طریق نرم­افزارهای درون سازمانی خود و با دسترسی به حساب­ های بانکی، پرداخت می کند.

CISCO از این طریق توانسته ­است با حل یکی از سخت‌ترین، پیچیده‌ترین و حساس‌ترین فرآیندهای سازمان و تبدیل آن به یک مزیت رقابتی، جایگاه هفتمین شرکت برتر فناوری اطلاعات در دنیا را کسب کرده و در یک دهه درآمد خالص خود را به میزان ۲ برابر افزایش داده است.

دستیابی به داده­ های آنی ارزشمند، حذف خطاهای انسانی، بالا بردن رضایت مشتریان، کارمندان و ذی نفعان نیز از دیگر مزایای استفاده از این سرویس ­ها است. دستیابی آنی به داده ­های ارزشمند، به مدیران  CISCO امکان داده تا تصمیم ­های اثربخش و حیاتی را در زمان مناسب اتخاذ کنند.

در کشور ما نیز کسب و کارهای پیشرو و نوآور در این مسیر گام برداشتند و برای ایجاد مزیت ­های رقابتی و ورود به بازارهای بین ­المللی به دنبال این راهکارها هستند. در نتیجه، بازیگرانی در این عرصه شروع به فعالیت کرده­اند تا این مسیر را هموار کنند. یکی از اصلی­ ترین بازیگران ارائه این خدمات، فینوتک است. فینوتک، این امکان را فراهم کرده که کسب و کارها در هر ابعاد و اندازه­ای، بتوانند خدمات بانکی را در محیط ­های نرم ­افزاری خود پیاده ­سازی کنند و در نتیجه مانند بسیاری از شرکت ­های بزرگ در دنیا، وابستگی خود را به بانک­ ها کاهش دهند.

برای اطلاع بیشتر از راهکارها و فعالیت ­هایی که در این حوزه انجام می ­شود، می­ توانید به آدرسfinnotech.ir  مراجعه کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  −  32  =