جزییات وام‌ دانشجویان اعلام شد

از سوی مدیرکل امور مالی صندوق رفاه دانشجویان؛

جزییات سقف وام‌های قابل پرداخت به دانشجویان برحسب مقطع تحصیلی اعلام شد.

مدیرکل امور مالی، تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان از پرداخت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وزارتین علوم و بهداشت به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از ایلنا، فرزاد ناظمی، گفت: دانشگاه هر ترم پس از تخصیص اعتبار بودجه شهریه از طرف صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و استفاده از منابع صندوق رفاه واحدهای دانشگاه به منظور اعطای تسهیلات بلندمدت با بازپرداخت بعد از فراغت از تحصیل به دانشجویان متقاضی اقدام می‌کند.

مدیرکل امور مالی، تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در ترم اول نیمسال تحصیلی سال ۹۷-۹۶ مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی وزارتین علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه آزاد اسلامی تخصیص داده شد، گفت: برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی ۱۰۰ درصد این مبلغ با انحراف مثبت توسط دانشگاه جذب شد و با مدیریت خوب در سطح واحدهای دانشگاه به منظور پرداخت تسهیلات به دانشجویان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: البته در این فرآیند واحدهایی که دارای مشکل مالی بودند از مبلغ بیشتری بهره‌مند شدند این امر به منظور حمایت از دانشجویان آن واحد‌ها صورت گرفت.

ناظمی با اشاره به آمار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در ترم اول از وام شهریه استفاده کرده‌اند، گفت: طبق آمارهای موجود بصورت میانگین ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کل دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی‌های لازم برای پرداخت وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وزارتین علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال دوم ۹۷-۹۶ انجام شده است، گفت: اطلاعات تکمیلی راجع به نحوه ثبت نام برای این تسهیلات در آینده نزیک در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور مالی، تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به سقف وام‌های قابل پرداخت به دانشجویان برحسب مقاطع تحصیلی اشاره و تصریح کرد: دانشجویان مقاطع کاردانی و کار‌شناسی تا سقف ۱۵ میلیون ریال برای سه ترم تحصیلی، دانشجویان مقطع کار‌شناسی ارشد ۳۰ میلیون ریال برای سه ترم تحصیلی و دانشجویان مقطع دکتری ۱۰۰ میلیون ریال برای چهار ترم تحصیلی می‌توانند از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با کارمزد ۴درصد سالیانه استفاده کنند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄  56  =