حذف دلار از مبادلات نفتی

پیش بینی ساکسوبانک دانمارک

با راه اندازی قراردادهای معاملات نفت یوآنی توسط چین و همکاری روسیه در این زمینه، دلار از مبادلات نفتی کنار گذاشته می شود.

ساکسوبانک دانمارک پیش بینی کرده است که با راه اندازی قراردادهای معاملات نفت یوآنی توسط چین و همکاری روسیه در این زمینه، دلار در سال ۲۰۱۸ از مبادلات نفتی کنار گذاشته می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از اقتصاد مقاومتی ساکسو بانک دانمارک به خاطر انجام پیش بینی های جالب برای سال های آتی، مشهور است. این بانک برای سال ۲۰۱۸ پیش بینی کرده است که روسیه و چین بیت کوین را ساقط خواهند نمود و دلار آمریکا را از تجارت نفت حذف خواهند کرد.

ساکسو بانک پیش بینی کرده است که ظهور بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی در سال های اخیر یکی از پدیده های جذاب بازارهای مالی خواهد بود.

طبق پیش بینی این بانک در سال آینده ارزش بیت کوین تا سه برابر، یعنی ۶۰ هزار دلار خواهد رسید و تا هزار میلیارد دلار بر روی این ارز دیجیتالی سرمایه گذاری خواهد شد. سپس روسیه و چین با هم متحد خواهند شد تا به آن حمله کنند و ارزش این ارز در سال ۲۰۱۹ به ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید.

ساکسو بانک می گوید که حمله به بیت کوین تنها همکاری میان چین و روسیه نخواهد بود و چین در اقدامی دیگر قراردادهای معاملات نفت یوآنی را راه اندازی خواهد کرد که اقدامی با عواقب بسیار زیاد مالی و جغرافیایی- سیاسی خواهد بود.

این بانک دانمارکی در پیش بینی خود آورده است که در سال های اخیر قرارداد نفتی تگزاس غربی آمریکا به طور فزاینده ای توسط قرارداد نفت خام دریای برنت کنار گذاشته شده است. در عین حال نیز چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام جهان با راه اندازی قرارداد نفتی یوآنی خود، خوشحالی بسیاری از صادرکنندگان نفتی از قبیل ایران و روسیه را فراهم آورده است.

گفتنی است که فروش نفت به ارزی غیر از دلار فرصت مناسبی برای کشورهای تحریم شده ای از قبیل ایران و روسیه خواهد بود تا بتوانند از شر مشکلات دلار خلاصی یابند.

منبع: راشاتودی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄    =  2