زعفران ایران از دبی به اروپا صادر می شود

مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی زعفران کاران ایران گفت: با توجه به بالا بودن قیمت زعفران هم اکنون زعفران ایران با کیفیت پایین تر و ارزان از طریق دبی وارد بازارهای اتحادیه اروپا می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد حسین مشکانی در گفتگو با مهر گفت: با توجه به افزایش قیمت هر کیلو زعفران به 4 میلیون و 250 تا 300 هزار تومان، خریدارن خارجی حاضر به خرید با این قیمت نیستند؛ لذا عده ای از تجار در دبی با پایین آوردن کیفیت زعفران ایرانی نسبت به صادرات آن به اتحادیه اروپا اقدام می کنند.

مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی زعفران کاران ایران بیان کرد: کاهش کیفیت زعفران داخلی در دبی به میزان استانداردهای جهانی و مورد قبول بازارهای اتحادیه اروپا است، در حالی که  میزان رنگدهی و کیفیت زعفران درجه یک ایرانی معادل 220 تا 225 نانومتراست که این میزان در دبی به 150 نانومتر تقلیل می یابد.

وی اظهارداشت: بر اساس آخرین گزارش اتحادیه صادرکنندگان زعفران بالغ بر 43 تن زعفران صادرشده، این در حالی است که امسال به دلیل افزایش قیمت زعفران صادارت از طریق اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی زعفران کاران ایران صورت نگرفته است.

مشکانی تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی و نیز افزایش سطح زیرکشت زعفران امسال بیش از 100 تن زعفران در داخل تولید شود که این میزان 5 برابر تولید سال گذشته است.

وی در خصوص روند تشکیل رسمی شورای ملی زعفران در سال جاری به منظور ساماندهی تولید تا صادرات این محصول در استان خراسان رضوی، افزود: در حال حاضرسخنگوی این شورا تعیین نشده است و به محض تحقق این امر اقدامات آغاز و اعلام می شود.

به گزارش مهر، قیمت هر کیلو زعفران درجه یک در بازار معاملات از 3 میلیون و 900 هزار تومان تا 4 میلیون و 100 تومان در نوسان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +    =  7