بهبود ۷۰ درصدی با استانداردهای جهانی

طی 8 دوره ممیزی شاپرک از شرکت های پرداخت الکترونیک حاصل‌ شد

شرکت شاپرک قادر به تغییر سالانه وزن­ آیتم­ های ممیزی مطابق با نیاز کشور و میزان حساسیت آن­ها بود و کارآمدی آیتم ­ها و نیازسنجی الزامات با دقت بالاتری مورد ارزیابی قرار گرفت.

با اجرای مستند توصیف ممیزی جامع از الزامات و مقررات، شرکت­ های پرداخت در قالب یک چارچوب جامع، هدفمند و امتیازگرا، مورد ارزیابی و صحت­ سنجی قرار گرفتند. بدین ترتیب، شرکت شاپرک قادر به تغییر سالانه وزن­ آیتم­ های ممیزی مطابق با نیاز کشور و میزان حساسیت آن­ها بود و کارآمدی آیتم ­ها و نیازسنجی الزامات با دقت بالاتری مورد ارزیابی قرار گرفت.

ممیزی از شرکت­های پرداخت هر ساله دوبار با برگزاری قرعه­ کشی زمان­های ممیزی با حضور مدیران عامل شرکت­ های پرداخت صورت گرفته است. در هر مرتبه پس از انجام ممیزی، با دعوت از مدیران عامل هر شرکت پرداخت، نواقص به صورت رسمی به ایشان ارائه گردید و بازه­ زمانی جهت رفع موارد عدم انطباق به هر شرکت اختصاص داده شد. مجددا به منظور صحت­ سنجی از رفع موارد عدم انطباق، ممیزی از نواقص صورت گرفت و نتایج به بانک مرکزی ج.ا.ا. ارسال گردید.
امسال نیز از ابتدای مهرماه، ممیزی جامع از الزامات و مقررات تا پایان دی ماه سال جاری به مدت 4 ماه در حال انجام بوده و پس از تهیه گزارشات لازمه نتایج به بانک مرکزی ارائه خواهد گردید. همچنین تاکنون شرکت شاپرک اقدام به رتبه­ بندی شرکت­ های پرداخت ننموده و در صورت نیاز، پس از اخذ نظر بانک مرکزی این کار صورت خواهد پذیرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄  3  =