کاهش ۱۰ درصدی مطالبات غیرجاری

مدیرعامل بانک سپه اعلام کرد: نسبت مطالبات غیرجاری این بانک نسبت به کل تسهیلات اعطایی آن در سال گذشته با کاهش ۱.۸ درصدی به ۱۰.۳ درصد در پایان اسفند ۱۳۹۵ رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و محمد کاظم چقازردی در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سپه ضمن تشریح فعالیت‌های این بانک در سال گذشته و مقایسه شاخص‌های آن با سال ۱۳۹۴ اظهار کرد: کل سپرده‌های بانک از مبلغ ۵۰۱ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۴ به ۶۴۷ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال در پایان اسفند ۱۳۹۵ رسیده است.

وی با اشاره به رشد ۱۶ درصدی تسهیلات اعطایی بانک سپه گفت: حجم تسهیلات اعطایی در پایان اسفند ۱۳۹۴ از ۳۵۰ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال به ۴۰۷ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال در اسفند ماه سال گذشته رسیده است.

رئیس هیات‌مدیره بانک سپه با اشاره به رشد ۴۷ درصدی سرمایه بانک سپه افزود: سرمایه بانک از رقم ۷۵ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال با افزایش معادل۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۱۱ هزار و ۳۲ میلیارد ریال رسیده که این امر بهبود نسبت کفایت سرمایه و شاخص‌های نظارتی را در پی داشته است.

وی افزود: با ثبت سرمایه فوق، سرمایه نقدی بانک از ۵ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال به ۴۰ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

چقازردی به رشد ۷۴ درصدی فعالیت‌های ارزی بانک سپه اشاره کرد و گفت: حجم فعالیت‌های ارزی بانک در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

مدیرعامل بانک سپه گفت: بانک برای ایجاد رونق و خروج از رکود در سال گذشته حدود ۲۹ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به سه هزار و ۸۱۶ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت کرده است.

وی افزود: سهم بانک سپه از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط حدود ۸.۷ درصد است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =