کاهش ۶۰ درصدی تعرفه اینترنت و مکالمه رومینگ داخلی

وزیر ارتباطات با این‌ توصیه که زوار در عراق از سیم‌کارت عراقی برای مکالمات استفاده کنند، گفت: بسته‌های در نظر گرفته شده توسط اپراتورهای ایرانی در حوزه دیتا و مکالمات رومینگ تا ۶۰ درصد کاهش تعرفه در آن‌ها لحاظ شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدجواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که با وزیر ارتباطات عراق داشتیم، قرار بود تا به صورت دوطرفه هر دو کشور هزینه مکالمات را کاهش دهند اما باوجود تفاهم انجام گرفته کشور عراق تا این لحظه اعلام رسمی درباره کاهش تعرفه انجام نداده است.

وی افزود: اپراتورهای موبایل ایران در یک اقدام مناسب، بسته‌هایی را برای اربعین در نظر گرفته‌اند که بنا به گزارش‌های اعلام شده تا ۶۰ درصد کاهش تعرفه در این بسته‌ها اعمال شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بسته‌های در نظر گرفته شده توسط اپراتورهای ایرانی در حوزه دیتا و مکالمات رومینگ تا ۶۰ درصد کاهش تعرفه در آن‌ها لحاظ شده و این بسته‌ها از سوی اپراتورهای ایرانی اعلام شده است.

آذری جهرمی عنوان کرد: براساس آمارها تا روز گذشته، رومینگ حدود ۵۰۰ هزار سیم‌کارت ایرانی در کشور عراق فعال شده است. این عدد به معنی حضور ۵۰۰ هزار ایرانی در کشور عراق نیست و ممکن است یک فرد دو یا چند سیم‌کارت داشته باشد.

وی ادامه داد: شبکه به صورت عادی در فعالیت است و هیج مشکلی در شبکه وجود ندارد. در حال حاضر در شرایط نرمال حدود ۱۵۰ هزار ایرانی در کشور عراق حضور دارند و این میزان حدود سه برابر ظرفیت معمول است اما شبکه به صورت عادی در حال کار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: از اپراتورها خواسته‌ایم تا تعرفه‌های ویژه‌ای که برای مردم درباره اربعین در نظر گرفته‌اند را به آنها اطلاع رسانی کنند.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: برای مردم عادی که کسب و کار ویژه‌ای ندارند و نیازی ندارند تا شماره همراه ایران آن‌ها روشن باشد در سفر اربعین از سیم‌کارت‌های عراقی برای مکالمات میان خود استفاده کنند تا هزینه کمتری داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −  59  =