هفت نکته مهم برای ورود به بازار بیت‌کوین

همان‌طور که آینده ارزهای رمزپایه یا دیجیتالی که بیت کوین مشهورترین آن‌ها است در هاله‌ای از ابهام است. اگرچه هنوز هم تجارت ارزهای رمزپایه بسیار سودآور است. این عدم آگاهی از چگونگی مبادلات ارزهای رمزپایه به راحتی شما را در دام‌های گوناگون خواهد انداخت. بنابراین ضروری است که در زمان مبادلات ارزهای دیجیتالی بیش از هر زمان دیگری مراقب باشید تا پولی که با زحمت به دست آورده‌اید به راحتی از دست ندهید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از سرمد نیوز،در ادامه ۷ نکته کلیدی و نکات ارزهای رمرزپایه که بسیار اهمیت دارند را به شما معرفی خواهیم کرد که با عدم رعایت آن‌ها با مشکلات بسیاری روبرو خواهید شد.

 

۱. عدم اعتماد در اینترنت؛ نکات ارزهای رمزپایه

امری بسیاری بدیهی به نظر می‌رسد اما زمانی که شما حجم زیادی از اطلاعات را دریافت می‌کنید به راحتی این نکته ساده و کلیدی از یاد شما خواهد رفت. با نظرات اغوا کننده هیچ فرد ناشناسی فریب نخورید و تصمیم‌های مالی پیرامون ارزهای رمزپایه را خودتان اتخاذ کنید. اصلا اهمیتی ندارد که فرد مورد نظر به خاطر تحلیل‌های تکنیکی یا حدس‌های صحیح خود از قیمت‌ها دنبال‌کننده‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دارد. شما تنها باید به خود و اطلاعاتی که از طریق مطالعه ارزهای رمزپایه به دست می‌آورید اعتماد کنید. زمانی که به دنبال اطلاعاتی در فضای اینترنت هستید از طریق وب‌سایت رسمی منبع اطلاعاتی که به دست آورده‌اید و همچنین شبکه‌های اجتماعی مختلف آن همچون کانال تلگرام از صحت و اعتبار این منابع مطمئن شوید. همیشه اطمینان یابید که کانال‌ها و یا وب‌سایت واقعی منابع اطلاعاتی خود را پیدا کرده‌اید. اسم‌های مشابه به آسانی شما را گمراه خواهد کرد.

 

۲. عدم پیروی از دیگران در مبادلات

یک سکه را فقط به خاطر اینکه همه در حال خرید هستند و قیمت آن در حال افزایش است نخرید. این‌گونه نیست که تنها به خاطر روند افزایش قیمت یک سکه خرید آن نیز سرمایه‌گذاری خوبی است. همواره قبل از خرید هر سکه‌ای وضعیت و چگونگی آن را بررسی کنید. فرصت خرید ارزهای رمزپایه همواره وجود دارد. نگران از دست دادن فرصت‌ها نباشید. برخی از مواقع بهتر است که خرید خود را به تاخیر بیاندازید و آن سکه یا ارز رمزپایه را در سراشیبی قیمت خود بخرید.

وارن بافت، یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران قرن بیستم و دومین فرد ثروتمند دنیا، می‌گوید:

بترسید از زمانی که بقیه مردم برای خرید کالایی حریص هستند. حریص باشید زمانی که بقیه مردم ترسو شده‌اند.

 

۳. تحقیقات کافی پیرامون ارزهای رمزپایه

لطفا خودتان تمام زاویه‌ها و نکات ارزهای رمزپایه را بررسی کنید. زیرا در غیر این صورت در آینده با پیامدهای ناگوار از دست دادن مبلغ فراوانی روبرو خواهید شد. این درست است که اطلاعات و اصطلاحات زیادی در رابطه با ارزهای رمزپایه برای یادگیری وجود دارد از همین رو وسوسه‌انگیز است که تنها به اطلاعات افراد دیگر اعتماد کرد و به نظر می‌رسد افرادی هستند که می‌دانند درباره چه حرف می‌زنند و اطلاعات زیادی از ارزهای رمزپایه دارند. اما شما وسوسه نشوید. هیچ‌گاه فریب حرف‌های زیبای دیگران را در این مقوله خاص نخورید. منبع اصلی اظهارات آن فرد را جستجو کنید و مطمئن شوید که آن اطلاعات واقعی است.

 

۴. استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)

امروزه احراز هویت دو مرحله‌ای بسیار فراگیر شده است و سازمان‌هایی که امنیت اطلاعات برایشان ضروری است، همچون سامانه‌های قضایی، از این سیستم برای احراز هویت کاربران خود استفاده می‌کنند. اگرچه قبل از ورود به دنیای ارزهای رمزپایه، بسیاری 2FA را غیر ضروری و زحمتی اضافی می‌دانستند. اما در فضای ارزهای رمزپایه 2FA ضرورتی انکار ناپذیر است. 2FA از ورود هکرها به اکانت شما جلوگیری خواهد کرد. افراد بسیاری با عدم رعایت چنین نکته ساده‌ای سرمایه خود را بر باد داده‌اند. شما می‌توانید به راحتی اپلیکیشن Google Authenticator را از گوگل پلی دانلود کنید که این اپلیکیشن برای این امر طراحی شده است.

 

۵. یادداشت کردن اطلاعات خود بر روی کاغذ

همه رمزهای شخصی و دیگر اطلاعات خود را بر روی کاغذ و نه از طریق رایانه یادداشت کنید و آن‌ها را در جایی امن همچون گاوصندوق‌های شخصی نگهداری کنید. اگر گاوصندوق ندارید به راحتی می‌توانید با صرف هزینه مناسبی صندوق اماناتی را در شعبه بانک خود اجاره کنید.

 

۶. ذخیره کردن سکه‌های خود در پلت‌فرم‌های آنلاین
اگرچه با 2FA نگه داشتن سکه در پلت‌فرم‌های آنلاین مبادلات ارزهای رمزپایه ایمن است اما این پلت‌فرم‌ها جای مناسبی برای ذخیره سکه‌های شما نیست. سکه‌های خود را در کیف پول هایی همچون Trezor، ledgerwallet و غیره نگه داری کنید. شما نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که در آینده چه اتفاقی برای این پلت‌فرم‌ها خواهد افتاد. لحظه‌ای تصور کنید که یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید که همه سکه‌هایی که در این پلت‌فرم‌ها ذخیره کرده‌اید، برای مثال به دلیل ورشکستگی یا هک شدن آن پلت‌فرم، به کلی از بین رفته است.

 

۷. بررسی چند باره صحت مبادلات خود قبل از تایید نهایی

دریافت آدرس صحیح دریافت‌کننده‌ای که با آن مبادله را انجام خواهید داد. آدرس دریافتی ارزی درست که با آن مبادله می‌کنید. برای مثال اگر شما در حال ارسال BTC (بیت کوین) هستید، مطمئن شوید که آدرس دریافتی نیز آدرس BTC است.

 

قبل از انجام هر مبادله‌ای همواره ملاحظات زیر را چندین بار تایید کنید:

نکات ارزهای رمزپایه مطرح شده در بالا همگی نکاتی ساده هستند اما عدم رعایت آن‌ها ممکن است به قیمت از دست دادن مبلغ گزافی از سرمایه‌های شما شود. ولی زمانی که نکات ارزهای رمزپایه را به خوبی بدانید و در زمان مبادلات ارزهای رمزپایه همواره صبور باشید و با دقت و بررسی چند باره مبادلات خود را تایید نهایی کنید ضرر کمتری به شما می‌رسد.
اگر تصمیم به خرید یا فروش ارز رمزپایه بیت کوین گرفته‌اید، پیمنت‌۲۴ و کارشناسان مجرب آن شما را در مسیر تجارتی پرسود و ایمن یاری خواهند کرد. جهت اطلاعات بیشتر با پشتیبانی تماس برقرار کرده یا به لینک زیر مراجعه کنید.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  6