امکان خرید از آمازون با استفاده از بیت کوین

آمازون به زودی ارز رمزپایه بیت کوین را خواهد پذیرفت/ خدمات اینترنتی آمازون پیش از این در سال ۲۰۱۶ قرارداد همکاری با گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group)، که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار بیت کوین و استارتاپ‌ها و شرکت‌های بلاک چین است، به امضا رسانیده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیت کوین از معروف‌ترین ارزهای رمزپایه دنیا است که هر روز خبری تازه از آن به گوش می‌رسد. طبق گزارشی که توسط جیمز آلتاچر (James Altucher) منتشر شده، آمازون به زودی ارز رمزپایه بیت کوین را خواهد پذیرفت. گفته شده است خبر پذیرش بیت کوین توسط آمازون به طور رسمی اواخر ماه اکتبر، طی کنفرانسی اعلام خواهد شد.

 

در مورد صحت پذیرش بیت کوین توسط آمازون هنوز تردید وجود دارد و خیلی از کارشناسان آن را شایعه می‌دانند. اما منشا این خبر جیمز آلتاچر است که در بیش از ۲۰ کمپانی فعالیت داشته است. او بیش از ۱۱ کتاب نوشته و در وبلاگ‌نویسی در حوزه تکنولوژی سابقه طولانی دارد. با خواندن مقاله‌های او می‌توان فهمید که در حوزه تکنولوژی خبره است و اکثر پیش‌بینی‌ها و اطلاعاتی که منتشر می کند، صحت دارد.

 

با وجود این که گوگل به تازگی بیت کوین را پذیرفته است و ای‌بی (ebay) و پی پال (PayPal) هم مدت کوتاهی استفاده از این ارز رمزپایه را پذیرفته‌اند و کشورهایی مانند ژاپن و روسیه هم آن را به طور رسمی قانونی اعلام کرده‌اند، اما همچنان خبر پذیرش بیت کوین توسط آمازون کمی تردید برانگیز است. خدمات اینترنتی آمازون پیش از این در سال ۲۰۱۶ قرارداد همکاری با گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group)، که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار بیت کوین و استارتاپ‌ها و شرکت‌های بلاک چین است، به امضا رسانیده بود. هدف از این همکاری را فراهم کردن یک فضای امن برای توسعه‌دهندگان بلاک چین بود تا بتوانند سرویسی را ارائه کنند که مشتریان، اعم از موسسات مالی، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های فناوری از آن بهره ببرند. به عبارت دیگر هدف آمازون قرار گرفتن به عنوان یک واسطه بین پروژه گروه ارز دیجیتال و مشتریانش در انجام معاملات ارز دیجیتال بود.

 

در خبر  جیمز آلتاچر آمده است که آمازون در حال همکاری با موسسات مالی و کارشناسان رمزنگاری است تا نوآوری و انجام آزمایشات را برای آن‌ها تسهیل کند. به نظر می‌رسد اگر اخبار Altucher درست باشد و خبر به همین صورت به طور رسمی منتشر شود، می‌تواند موجب جهش قیمتی چشمگیری در ارزش بیت کوین شود.

 

آنچه که باعث جذابیت ارزهای رمزپایه شده است، غیر متمرکز بودن آن‌ها و توانایی آن‌ها برای مقابله با سواستفاده دولت‌ها و اقدامات سودجویانه بانک‌ها است. شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی این موضوع را به خوبی می‌دانند و به همین خاطر به فکر مشارکت با فناوری‌های بلاک چین هستند تا بتوانند به عنوان واسطه‌های پنهانی قادر به نظارت و تاثیرگذاری بر همه تراکنش‌ها و مبادلات دیجیتالی باشند.

 

گوگل هم بیت کوین را تنها از طریق API درخواست پرداخت پذیرفته است. به این ترتیب آن‌ها قادر خواهند بود هر تراکنشی را ثبت و ضبط کنند. باید ببینیم آمازون از چه طریقی بیت کوین را خواهد پذیرفت؟

انتهای پیام

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  37  =  41