لزوم استفاده از بانکداری باز برای فین‌تک‌ها و بانک‌ها

به طور خلاصه بانکداری باز به افزایش شفافیت، انتخاب صحیح و سریع مشتریان و کنترل دارایی های مالی و اطلاعات شخصی منجر می شود و API های باز هم ابزاری کلیدی برای تکامل این چرخه هستند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از سرمدنیوز، تصویب مجوز خدمات پرداخت (PSD2)، سبب ایجاد رابطهٔ صحیحی بین بانک‌ها و FinTechs با ایجاد بانکداری آزاد، ارائه دسترسی آزاد به داده‌های حساب مشتری و زیرساخت‌های پرداخت شده است و انتظار می‌رود این مجوز بازار FinTech را تحریک کند تا مدل‌های خدمات یکپارچه جدیدی را برای مشتریان حقیقی و حقوقی به ارمغان بیاورد.

در حقیقت این قانون گذاری و تصویب مجوز واکنش به تقاضای رو به رشد مشتریان است چرا که امروزه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه و خدمات بر بستر اینترنت به طور گسترده‌ای پذیرفته شده و حتی انتظارات ارائه نحوه مشابه خدمات در همه صنایع را بالا برده است. اما نتیجه پاسخ بازار به این تقاضا ارائه API های باز بوده است و اینگونه نشان داده‌اند که برنامه‌های نوآورانه می‌توانند کسب و کارهای نوپا را افزایش داده و رفتار مشتریان را تغییر دهند.

 

اما بازتاب اجرای این مجوز در اروپا چه بود؟

تاکنون، پاسخ کلی بانکداران اروپا به PSD2 عدم اطمینان است. بسیاری از بانکداران ترس دارند که PSD2 باعث شود آنها کنترل رابط کاربری با مشتریانشان را از دست بدهد و بنابراین مطمئن نیستند که چگونه به PSD2 پاسخ دهند. در نتیجه، آن‌ها موضع دفاعی نسبت به آن داشته و در حال آزمون خطا برای دیدن ریسک‌های اعطای این مجوز هستند.

 

در پایان باید گفت هدف این گزارش تجزیه و تحلیل پیامدهای خدمات اصلاح شدهٔ پرداخت یا PSD2، برای صنعت بانکداری اروپا و همچنین موضوع بانکداری باز که مورد اهمیت هم برای بانک‌ها و هم FinTechs هاست بوده و مشخص می‌کند به طور خلاصه بانکداری باز به افزایش شفافیت، انتخاب صحیح و سریع مشتریان و کنترل دارایی‌های مالی و اطلاعات شخصی منجر می‌شود و API های باز هم ابزاری کلیدی برای تکامل این چرخه هستند.

انتهای پیام

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +    =  13